TricorBraun Flex

TricorBraun Flex (tidligere Pacific Bag, Inc) startet for over 30 år siden med å selge fleksibel emballasje, hovedsakelig til kaffe-, kjæledyr- og spesialmatindustrien. Kjøpt av TricorBraun i slutten av 2018, fortsetter TricorBraun Flex å betjene over 5.000 fleksible emballasje kunder i 50+ land.

Utfordring

Før implementeringen av Dynamicweb, hadde TricorBraun Flex drevet sin digitale plattform ved hjelp av et lappeteppe av systemer som hadde blitt bygget og støttet internt. I 2016 ble det besluttet å investere ytterligere i deres allerede voksende netthandelsvirksomhet, med målet om både å utvide sin markedsandel for fleksibel emballasje (uten utskrift), samtidig som det reduseres antall klikk som kreves for å behandle bestillinger på nettet.

At deres eksisterende netthandelsplattform var funksjonell, men ineffektiv, og krevde for mye manuell datainføring for å gi rom for en meningsfull skala, var hovedårsakene til å se på andre alternativer. De største utfordringene for dem var å finne en skalerbar e-handelsplattform som var knyttet til eksisterende backend-systemer og prosesser. Dynamicweb dekket alle disse behovene, samtidig som de leverte en rask utvikling og distribusjon.

Dynamicweb som løsning

TricorBraun Flex valgte Dynamicweb av flere grunner, først på grunn av deres fokus og erfaring med integrasjoner med Microsoft Dynamics NAV. Ved å velge Dynamicweb klarte de å eliminere mange av komplikasjonene ved å integrere plattformen sin med et svært tilpasset NAV-miljø. Etter å ha evaluert løsninger og intervjuet flere ISV-er, ble også kostnader et tema, og Dynamicweb ga maksimal verdi for virksomheten. I tillegg til ekspertise innen Navision og verdi, hadde teamet på TricorBraun Flex også en bedre forbindelse og følelse av tillit til Dynamicwebs salgs- og

Resultater

TrichorBraun Flex vurderer plattformens livssyklus og evne til å tilpasse seg når forretningsmiljøet endres. Dynamicweb har tillatt TricorBraun Flex å redusere kundenes avhengighet av innsalg og kundeservice ved hjelp av bedre selvbetjeningsmuligheter. Kundene deres har nå alternativer når det gjelder hvordan de vil samhandle med merkevaren, som alle gir en konsekvent og høy kvalitet.

TricorBraun Flex har hatt en vekst på 50% år etter år siden implementeringen av Dynamicweb. Ordrevolumet har økt med 28% årlig og gjennomsnittlig ordreverdi har økt med 20% fra år til år.
Mike Mead, Digital and eCommerce Manager
"Dynamicweb put TricorBraun Flex In a position to exponentially grow our eCommerce business without disruptions to other aspects of our business."
- Mike Mead, Digital and eCommerce Manager
TricorBraun Flex
Kunde
TricorBraun Flex
Besøksadresse
Seattle, WA
Segmentet
B2C, B2B, CMS, Distribution, Dynamics NAV
Nettsted
http://www.tricorbraunflex.com/
Partner
Western Computer

Lignende tilfeller