Target United

Target United AS har siden oppstarten i 1983 blitt et av Norges ledende selskap innen import og distribusjon av lyd & bilde -produkter samt elektriske husholdningsartikler. Frem til 2016 var selskapet kun en distributør av varer til butikker, faghandlere og nettbutikker over hele landet, men i 2016 åpnet de også for direkte salg.

Utfordring

Target United er et selskap med mange forskjellige produkter og varianter, som selges både direkte til forbrukere, men også via andre butikker. Med et så stort nettverk, så mange kunder, og så mange produkter hadde de en utfordring med å håndtere all produktdata, samt lage en enkel navigering for både B2C og B2B kunder. I tillegg til de mange produktene har de fleste også flere varianter som også var vanskelig å navigere mellom.

Til slutt ønsket Target United seg en løsning som inkluderte nyhetsbrev, slik at de kunne holde både forbrukere og andre kunder engasjerte og oppdaterte på produkter, varianter, og annet spennende nytt som skjedde hos Target.

Dynamicweb som løsning

Vår Solution Partner, Mennt, har laget en helt ny løsning til Target. Bygget på Dynamicweb sin all-in-one plattform med live integrasjon til ERP-system deres, Dynamics NAV, har nettbutikken nå alltid oppdaterte priser og lagerstatus. Den nye nettbutikken kommer også med gode filtreringer og oversiktlig varianthåndtering. Løsningen har et innebygd PIM-system som gjør at Target nå har full kontroll og god oversikt over all produktdata og de forskjellige variantene.

Den nye løsningen inkluderer også en digital markedsføringsmodul som gjør at Target nå kan sende ut nyhetsbrev til alle sine interessenter, og kan enkelt segmentere og sende kun til noen spesifikke målgrupper.

Resultater

Med den nye plattformen fra Dynamicweb har Target United nå god oversikt over alle sine produkter og varianter, samt alltid oppdatert og riktig produktinformasjon på sine nettsider, takket være det nye PIM-systemet deres.

Det lir sendt ut mange nyhetsbrev, både til forbrukere og butikker, noe som har økt både kundetilfredsheten og -engasjementet.
Target United
Kunde
Target United
Lokasjon
Norway
Segmentet
B2C, B2B, CMS, Marketing, PIM, Retail, Dynamics NAV
Nettsted
www.target.no
Partner
Mennt

Lignende tilfeller