Millarco

Millarco er en dansk grossist som selger verktøy, hageutstyr, griller og grillrelaterte varer produsert i Asia. De selger til hardware-butikker, hovedsakelig i de nordiske landene.

Utfordring

Millarco hadde problemer med å kontrollere produktinformasjonen sin. På grunn av et komplekst B2B/B2C-oppsett og mange forskjellige kanaler, var vedlikeholdet av plattformene svært tidkrevende og preget av mange manuelle prosesser. De endrede prisene var spesielt vanskelige å håndtere. De trengte en ny, dynamisk plattform som enkelt og pålitelig kunne automatisere prosessene sine.

Dynamicweb som løsning

Løsningen er fullt integrert med AX og Dynamicweb PIM, inkludert en integrasjon med Indesign for å styrke kvaliteten på produktinformasjon i trykksaker. Dessuten inneholder løsningen et veldig fleksibelt CMS med mange forskjellige ting å kombinere, noe som gjør det enkelt for de ansatte å lage landingssider og nyhetsbrev for sine markedsføringsinitiativer.

En direkte integrasjon til produktdataleverandøren som heter Byggebasen, går også jevnt fra PIM til Byggebasen som alltid gir oppdatert pris- og spesifikasjonsproduktinformasjon til alle nordiske hardware-butikker. Alle nødvendige data er nå kombinert og tilgjengelig fra ett sted.

Resultater

Kundene møter nå en mye mer profesjonell og sammenhengende Millarco på tvers av plattformer og markedsføringskanaler og et nytt nivå av selvbetjening, som forenkler interne prosesser.

Med den nye løsningen, inkludert AX og PIM, har Millarco nådd en høyere grad av automatisering og kontroll, og er derfor i stand til å lansere nye produkter og ekspandere til nye markeder raskere enn konkurrentene.

Millarco International har nå spart mye verdifull tid ved å redusere mengden manuelle prosesser, noe som gjør at de kan fokusere på å skape enda mer verdi for virksomheten og kundene. Selgerne deres har nå tid til å pleie sine eksisterende kundeforhold, samt selge produktene sine til nye kunder.
Carsten Fonnesbæk, Marketing Manager, Millarco International A/S
"We receive a lot of positive reactions from our clients, who find the new solution extremely easy to use. Our employees are very satisfied as well since the maintenance of the product data is now much more flexible and the overview in PIM much better.

With the new solution we have reduced a lot of phone calls and manual processes, that used to cost us a lot of time. Now we can focus on sales and providing service to the customers that actually need it."
- Carsten Fonnesbæk, Marketing Manager, Millarco International A/S
Millarco International A/S
Kunde
Millarco International A/S
Besøksadresse
Danmark
Segmentet
B2C, B2B, Marketing, PIM, Distribution, Dynamics AX
Nettsted
www.millarco.com
Partner
Co3 A/S

Lignende tilfeller