Nyttige tips til innholds og marketing automation

At markedsføring har mange områder er ingen hemmelighet, og at en markedsførers jobb inkluderer mange forskjellige hatter er heller ikke nytt. Å lage og distribuere innhold som engasjerer potensielle kunder og eksisterende kunder er kanskje en av de viktigste jobbene en markedsfører kan gjøre. Men med innholdsproduksjon og kreativitet som egne utdanningsområder, er det vanskelig å konkurrere om kundens oppmerksomhet. Et fåtall av bedrifter har egne stillinger for alle områder innenfor markedsføring. De fleste må jobbe med alle kanaler, alle aktiviteter og alt innhold på egen hånd.

Vår Regional Marketing Manager, Charlotte Nalum, tar deg gjennom noen tips og triks for CMS og marketing automation. Hun vil i utgangspunktet snakke om innholdsproduksjon og nyhetsbrev, og tar for seg spørsmål som: 

  • Innholdsproduksjon
    • Hvor skal man starte? 
    • Hva skal man lage?
    • Hvordan skal vi distribuere? 
    • Hva gjør vi med alt vi allerede har?
    • Hvordan optimalisere innholdet? 
  • Nyhetsbrev
    • Personaliserte nyhetsbrev basert på atferd
    • Generaliserte nyhetsbrev
    • Marketing automation - automatiske nyhetsbrev 
    • Hvor ofte skal det sendes ut? 
    • Forskjellige flows basert på atferd