Mer penger, mindre problemer: Topp tre nettmarkedsføringstaktikker for bedre kapitalavkastning

Effektivitet er navnet på spillet hvis du vil tjene mer penger og få mindre problemer. Men har du oversikt over hvilken nettmarkedsføringstaktikk som gir deg mest krutt for pengene? Enten du starter et nytt budsjett i et nytt år, et regnskapsår, eller en kvartalsvis gjennomgang, så er kapitalavkastningen viktig.
Skrevet av Dynamicweb Software den 28.02.2018, 09:00
Mer penger, mindre problemer: Topp tre nettmarkedsføringstaktikker for bedre kapitalavkastning


Når du planlegger budsjettet, er det godt å vite hvilke topp tre nettmarkedsføringsmetoder som gir best mulig avkastning på investeringen. 

Svarene kan overraske deg:

  • E-postmarkedsføring

  • SEO

  • Innholdsmarkedsføring

En ny rapport fra eConsultancy bekrefter at disse tre prøvd-og-bevist-taktikkene er de klart beste når det gjelder å få best mulig kapitalavkastning. Rapporten spurte 1 100 nettmarkedsførere om hvilken metode de benytter som gir dem best valuta for pengene.

E-postmarkedsføring topper listen hvis du ønsker å øke antall konverteringer og generere potensielle kunder for lavest investering. 73 % av respondentene sa at e-post arkedsføring er enten "utmerket" eller "god" for kapitalavkastningen. Antallet har økt med hele 7 % fra i fjor.

E-postmarkedsføring bekrefter at kunder i bearbeidelse, potensielle kunder og tilbakevendende kunder ønsker seg meldinger som retter seg mot dem personlig. E-post er et personlig rom som hovedsakelig åpnes på personlige enheter som smarttelefoner, så det er ingen overraskelse at personaliseringen er så vellykket her.

På Dynamicweb vet vi at det å automatisere personlig e-post er måten å gjøre investeringene dine virkelig lønnsomme på. Bortfallet av manuelt arbeid sørger for dette, slik at du får mer tid til å konsentrere deg om teksten i e-posten din og segmentering av kundene.

Hvis man ser på e-postmarkedsføring som den mest vellykkede metoden, så er SEO nest best i forhold til nettmarkedsføringstaktikker som gir best kapitalavkastning. SEO styrker rangeringen din i forhold til organiske søk, så når kunder søker etter *sett inn nøkkelord her*, finner de det på nettstedet ditt.

SEO hjelper dem å ta de beslutningene de er ute etter, og dermed får du hjelp med det salget du ønsker deg. Det faktum at kundene dras til nettstedet ditt gjennom organiske søk, gjør dem til kunder i bearbeidelse og potensielle kunder av mye høyere kvalitet.

Tenk på det slik: Hvis du selger jet-drevne scootere, kommer du ikke til å rangere høyt i nøkkelord vedrørende hagebruk.  Men du vil rangere høyere i nøkkelord relatert til virksomheten din.  Denne organiske prosessen er det som gjør SEO til et kraftig markedsføringsverktøy og dermed så effektiv for kapitalavkastningen.

Innholdsmarkedsføring fungerer stort sett av de samme årsakene. Innhold som er relevant for din målgruppe tiltrekker nettkunder som allerede er interessert i områdene du presenterer. Denne taktikken, som virker godt sammen med SEO, er mye bedre for kapitalavkastningen din enn å spytte ut irrelevante meldinger og håpe på et mirakel.

Enten markedsføringsbudsjettet er på 10 000 eller 10 millioner, vil du skvise noe ut av hver eneste krone. Med disse tre nettmarkedsføringstaktikkene, får du den kapitalavkastningen som pengene dine fortjener.