Hvorfor digital markedsføring er avgjørende for tankeledelse

Disse fysiske interaksjonene er verdifulle og kan også bidra til en lønnsom bedrift, men de fleste bedrifter oppnår ikke umiddelbar lønnsomhet, og gir raskt opp sine ambisjoner om videre vekst.
Written by Dynamicweb Software on 27.04.2018, 09:00
Hvorfor digital markedsføring er avgjørende for tankeledelse


Vi vil ha mer! Vi ønsker å nå flere og flere potensielle kunder, og en måte å gjøre dette på er gjennom tankeledelse.

Det er viktig å definere nøyaktig hva vi mener med "tankeledelse." Begrepet "tankeledelse" refererer til en oppnådd status hvor et selskap (eller en organisasjon eller en enkeltperson) blir den eneste kilden man henvender seg til for informasjon og uttalelser innenfor sin nisje. Tankeledelse overdrar en grad av autoritet og tillit fra markedet og fra publikum innenfor denne nisjen.

Fordelene med tankeledelse omfatter flere potensielle kunder, mer salg og mer merkevarekjennskap. Som tankeleder inspirerer du ditt publikum og informerer dem om riktige handlinger slik at de kan sikre sin egen suksess, uansett hva det måtte innebære. Du er imidlertid ikke en motivasjonstaler. 

Å oppnå og opprettholde tankeledelse er en del av din markedsføringsstrategi. Tankeledere vil øke etterspørselen etter sine produkter og tjenester ved å fremheve egenskapene deres, men bare ikke gjennom direkte reklame.

Og dessverre, for selskaper som utelukkende konsentrerer seg om potensielle kunder på et personlig plan, er det ekstremt vanskelig å oppnå tankeledelse. Du trenger å nå ut til flere og sette dine ideer og ditt lederpotensial ut i verden. Det er der digital markedsføring kommer inn. Plattformen for tankeledelse er nettbasert.

Med en flott nettside, drevet av et CMS som er enkelt å bruke for markedsføringsteamet ditt, ønsker du å skape innhold som appellerer til forretningsnisjen du er innenfor.  Overbevisende og relevant innhold fenger potensielle kunder som leser mer av innholdet og engasjerer seg i produktene dine for til slutt å bli potensielle kunder og deretter kunder. Selv om dette ikke er rett linje for kunden, så er innholdsmarkedsføring en gjennomprøvd metode for økt salg.

Disse kundene deler gjerne innholdet ditt og forteller andre hvor fornøyde de er. Til syvende og sist har du nådd ut til mange nok til å få status som tankeleder. Og det er på nettet du best oppnår dette kunststykket. Den gode nyheten er at lojale kunder fra messer og personlige møter også gjerne vil høre fra deg. 

Når du utvider virksomheten din på nett, er de eksisterende kundene dine en stor ressurs for utnyttelse av innholdsmarkedsføringen. Send dem innhold som er relevant for dem, og det er stor sjanse for at de vil dele det med sine egne nettverk og forbindelser.

For å bli en anerkjent merkevare og tankeleder i dagens tilkoblede og globaliserte verden, må du ha en sterk tilstedeværelse på nettet med en omfattende digital markedsføringsstrategi. Du trenger overbevisende ideer og et bra nettsted for å dele disse ideene.  Du trenger innholdsmarkedsføring.