Få full fart på e-handelen med automatisert B2B-markedsføring

E-handelen din er en racerbil. Akkurat som en bil krever bensin for å holde seg på veien, trenger du potensielle kunder for å holde B2B-bedriften i gang. Men i motsetning til en racerbil, kan du ikke bare stikke innom en bensinstasjon for å tanke opp. Du må drive bedriften din fremover ved å fortsette å generere potensielle kunder for å få vekst i bedriften.
Written by Dynamicweb Software on 28.06.2018, 09:00
Få full fart på e-handelen med automatisert B2B-markedsføring


Potensielle kunder er drivstoffet for bedriften din. Hvis du ønsker å holde deg på veien, må du sørge for å få inn potensielle kunder. Det kom derfor ikke som noen overraskelse for oss da en ny studie fra Regalix avslørte de viktigste målene for nettmarkedsførere.

For automatisert B2B-markedsføring, er de tre hovedmålene:

  • Forbedre pleien av potensielle kunder (82 %)

  • Forbedre kvaliteten på potensielle kunder (76 %)

  • Øke genereringen av potensielle kunder (74 %)


Har du lagt merke til en trend? 

Potensielle kunder, potensielle kunder, potensielle kunder  Og automatisert B2B-markedsføring trigger behovet for potensielle kunder.

"Automatiserings-delen" er det som lar deg drive virksomheten din mens de potensielle kundene kommer inn. Uten automatisering, ville du hele tiden stått ved bensinpumpen og kastet bort tid og penger. Automatisert B2B-markedsføring revolusjonerer din bedrifts evne til å pleie og generere høykvalitets potensielle kunder uten kontinuerlig manuelt vedlikehold.

Automatisert B2B-markedsføring arbeider for å samle, spore og analysere data om dine potensielle kunder, og for å kunne tilby dem det mest relevante innholdet samt produktforslag. 

Her er noen fordeler med god automatisert B2B-markedsføring:

  • Viser omfattende info om potensielle kunder, for eksempel besøkte produktsider, nedlastinger, korrespondanse, osv.

  • Automatisert e-postmarkedsføring direkte til potensielle kunder

  • Personlige anbefalinger

  • Kvalitetsanalyse av hvor langt den potensielle kunden har kommet i kjøpsprosessen

  • Reduksjon av manuelt arbeid og inntasting av data

  • Automatisering av prosesser for raskere og enklere analyse av potensielle kunder (og hvilke som er de beste av dem), er en stor fordel for både salgs- og markedsføringsteamene i din e-handel.

De fleste markedsførerne som svarte på undersøkelsen fra Regalix, sier at de investerer i automatisert B2B-markedsføring. De fleste sier også at de ser fordelene av automatisering innen 6 måneder. Det er derfor en overraskelse at mindre enn en tredjedel vurderte sin innsats som "svært effektivt."

Her er noen flere raske fakta fra undersøkelsen i forbindelse med automatisert B2B-markedsføring:

  • 79 % av markedsførere investerer i automatisering

  • 77 % valgte rapportering og analyse som funksjoner de ønsker i en løsning

  • 64 % så fordelene med automatisering i løpet av de første 6 månedene

  • 61 % vurderte sin innsats som "noe effektivt"

  • 31 % vurderte sin innsats som "svært effektiv"

Så for å oppnå de opprinnelige målene for pleie av potensielle kunder, kvalitetsforbedring av potensielle kunder og generering av potensielle kunder, bør du bruke automatisert B2B-markedsføring med en helhetlig strategi. Det er slik du klarer å ligge foran i kappløpet og ha en jevn tilførsel av drivstoff.