Disse 3 beregningene forteller deg hvorfor B2B innholdsmarkedsføring er en suksess

CMI spurte forøvrig B2B-markedsførere i 2016 om å rangere beregninger etter betydning, og ikke etter hvor mye hver beregning ble brukt. Forståelig nok så ga dette ganske forskjellige resultater.
Skrevet av Dynamicweb Software den 30.05.2018, 09:00
Disse 3 beregningene forteller deg hvorfor B2B innholdsmarkedsføring er en suksess


Dette er de viktigste beregningene for å fastslå hvor vellykket B2B-innholdsmarkedsføring er:

  • Kvalitet på salgsledelse (87 %)

  • Salg (84 %)

  • Høyere konverteringsrater (82 %)


Har du lagt merke til en trend?

Hvis du driver en bedrift som bruker B2B-salg, så er du ikke bare på jakt etter tilfeldige uttrykk.  Du leter etter det ene, unike uttrykket.  Innholdsmarkedsføring er ikke bare utviklet for å gi deg flere besøkende.  Det skal fungere slik at det gir deg mer salg.

B2B-innholdsmarkedsførere oppga at de to viktigste målene for neste år er:

  • Generering av potensielle kunder (85 %)

  • Salg (84 %)


Så selv om trafikken er ikke en nøkkelindikator, trenger du ikke heise opp broen riktig ennå.  Flere besøkende på nettstedet er fortsatt et positivt resultat for B2B-innholdsmarkedsføring, men du vil at disse besøkende skal bli til høykvalifiserte potensielle kunder og føre til salg. Måten du gjør dette på er med mer engasjerende og relevant innhold.

Innholdsmarkedsføring som tiltrekker potensielle kunder med relevante nøkkelord, gir et høyere nivå av engasjement fordi disse besøkende allerede har vist interesse for nøkkelord som er relatert til virksomheten din. Det er derfor SEO er et avgjørende element for å øke kvaliteten på de potensielle kundene dine med innhold.

Straks du får inn bedre potensielle kunder med bedre innhold, så tilbyr du disse potensielle kundene tilpassede produktanbefalinger og overbevisende innhold som resulterer i høyere konverteringsrater. De beste B2B-markedsførerne innser dette. CMI-rapporten viser at markedsførere ser på det "å skape engasjerende innhold" som en topp prioritet.

Lukket innhold, for eksempel white paper, webinarer og annet nedlastbart materiale, lokker også besøkende når dette innholdet er relevant for deres interesser.  Nettbesøkende som bytter informasjon mot lukket innhold åpner for en kommunikasjon som ikke bare deler kontaktinformasjon, men også bestemte interesseområder. Du må bare gi dem et tilbud de ikke kan motstå.

Når du ser på målene for vellykket B2B-innholdsmarkedsføring, er det klart at engasjerende og relevant innhold fortsatt er en kritisk komponent for å øke B2B-salget.  Bare sørg for at du også holder fokus på forbedring av kvaliteten på potensielle kunder, konverteringsrater og salg. Besøksstatistikk er ikke det eneste tallet du skal holde øye med.