Å gro avlinger, planter og fortjeneste: hvordan hage- og landbruk utnytter netthandel

Netthandel har gjennomsyret omtrent alle engrosindustrier. Det samme gjelder hage- og landbruk, som står overfor lignende salgsutfordringer som produsenter og grossister, men med enda mer følsomme tidsrammer. Les mer om hvordan bønder og dyrkere utnytter netthandel for å øke salgsvirksomheten, dyrke bedre kundeforhold og samtidig forbedre fortjenestemarginene.
Skrevet av Dynamicweb den 08.07.2021, 01:29
Å gro avlinger, planter og fortjeneste: hvordan hage- og landbruk utnytter netthandel

Det er nesten ikke mulig å navngi en bransje som ikke har blitt påvirket av den digital transformasjon. Hage- og landbruk er intet unntak. Landbruksindustrien har lenge brukt teknologi for å maksimere høsting og håndtere bedriftsoperasjoner. De begynner nå å legge til netthandel i deres salgsprosess, for å kunne etterfølge kundens behov, forventninger og preferanser når det kommer til kjøp på nett. 

På lik linje som produsenter, må også bønder og dyrkere innrømme den økende konkurransen og de forminskede fortjenestemarginene. De er tross alt produsenter, de også. Så enten du dyrker mais eller blomster har bedriften din mye å vinne på å utvide salgskanalene dine til å inkludere netthandel. På den måten vil du også kunne engasjere dine kunder.

Last ned nå: Netthandel for hage- og landbruksbransjen

 

Last ned nå: Netthandel for hage- og landbruksbransjen

 


Fordeler med netthandel for hage- og landbruk

I Dynamicweb vet vi nøkkelen til å øke fortjeneste og utvide et selskap er evnen til å fatte data-drevne beslutninger på tvers av operasjoner. La oss se på hvordan e -handel hjelper deg med å fange og konsolidere verdifull data for å hjelpe deg med å bedre forstå kundene dine, øke ordrevolumet og maksimere kroner per avkastning. 

Stopp redusering av profittmarginene

Tilkoblede data lar deg identifisere ineffektivitet, automatisere prosesser og maksimere operativ effektivitet. Til syvende og sist trenger du alle slags data for å vite hvordan du kan forbedre fortjenestemarginene. Med integrert netthandel kan du analysere data på alle nivåer, inkludert fra nettsidene dine, salgene og markedsføringsaktivitetene, samt Enterprise Resource Planning (ERP) og Customer Relationship Management (CRM)-systemene dine.

Utvid salgskanalene dine

Netthandel gjør at du er åpen døgnet rundt, slik at kundene dine kan kjøpe når det passer dem på tvers av kanaler som nettstedet ditt, e-post, telefon eller en hvilken som helst kombinasjon. De trenger ikke lenger å vente på salgsrepresentanter for å legge inn en bestilling eller ta kontakt med deg i arbeidstiden, noe som øker salget og kundetilfredsheten.

Lås opp nye markeder

Med netthandel er du ikke bare åpen 24/7 for dine vanlige distributører eller kunder, du er åpen for verden. Med en innbydende, tilpassbar butikk, kan du selge direkte til alle som ønsker å kjøpe, enten det er en distributør, forhandler, restaurant eller sluttforbruker. Å åpne dørene for nye markeder kan øke det totale salget og til og med introdusere deg for nye og høyere profittmarkeder.

Gi bedre synlighet og planlegging

Kundene dine trenger å vite nøyaktig hva de kan kjøpe, hvor mye de kan kjøpe og når. Og de vil ikke vente på at salgsrepresentanter kommer tilbake med svarene. En netthandelsplattform lar kundene se produktdetaljer, lagerbeholdning, priser, kredittgrenser og mer. Denne sanntidsinformasjonen fjerner alle veisperringer fra kunder som kan legge inn bestillinger når de vil.

Hvordan understøtter Dynamicweb netthandel hage- og landbruksindustrien?

Når du vurderer netthandel for landbruk eller hagebruk, vil du være sikker på å velge et system som er designet for dine spesifikke forretningsbehov og -modell. Her er noen av de viktigste funksjonene vi har bygget inn i Dynamicweb netthandelsplattformen som er kritiske for din bransje.

1. Bedre planlegging og bestillingsprosesser for kunder og salgsrepresentanter

Gi kundene dine muligheten til å bestille online, helt når det passer dem, med en 24/7 butikk. Skreddersy dine shopping-, utsjekking- og betalingsopplevelser etter kundens kjøpskrav. For eksempel kundepriser og enheter for engros vs. for forbrukere. Du kan også ha unike betalingsalternativer som ACH eller digital fakturering.

2. Filtrer på leveringsdato

Dyrkere og distributører i landbruksnæringen må ofte foreta tidssensitive kjøp. Dynamicweb lar kundene bla gjennom produktene dine etter leveringsdato tilgjengelighet, et kritisk innkjøpskrav for bedervelig beholdning.

3. Utvidede produktdetaljer

Mange planter og avlinger er underlagt visse krav, for eksempel Phyto-sertifisering og geografiske begrensninger. Nå kan du berike produktene dine med detaljer som de beste vekstforholdene, metodene og bruksområdene. Gjennom produktsidene og lenker til tilhørende dokumentasjon og nettsider kan du utdanne kunder og hjelpe dem med raskt å søke og finne produktene de trenger.

4. Finn en forhandler/leverandør

Led sluttkundene til nærmeste utsalgssted for å kjøpe produktene dine ved å tilby en "finn en leverandør" -funksjon som ikke bare betjener kunden, men også støtter distribusjons- og detaljhandelsnettverkene dine.

5. Live tilgjengelighet

Kunder ønsker live oppdateringer av beholdning, priser og tilgjengelighet. Med netthandel kan du tilby den transparensen de trenger hele døgnet for å ta nøyaktige beslutninger.

6. Personlige produktanbefalinger

Netthandel lagrer kundepreferanser og atferd bak kulissene, slik at du enkelt og automatisk kan gi hver kunde komplementære produktanbefalinger. Du kan også proaktivt hjelpe dem med å planlegge bedre med påminnelser om potensielle bestillinger som kanskje må plasseres basert på kjøpshistorikken deres.

7. Skreddersydde kampanjer

Spesielt verdifull for hage- og landbrukorganisasjoner er muligheten til å tilpasse kampanjer og flytte produkter raskt innen utløpsfrister. Du kan også lage kampanjer for bestemte kunder basert på kjøpshistorikken.

8. Sømløs integrasjon med ERP og CRM

Etter hvert som bransjen din utvikler seg, er det et større behov for å integrere nettstedet og netthandelsdata med ERP og CRM. Dette lar deg koble til økonomi, drift og kundedata for å automatisere salg fra nettstedet ditt, få dypere innsikt og fatte datadrevne beslutninger.

Klar til å komme i gang med din netthandel?

Vi er her for å vise deg hvordan en integrert netthandelsløsning og en digital opplevelse-plattform kan muliggjøre vekst. For mer informasjon, last ned Dynamicweb sin brosjyre og ta kontakt med en av våre eksperter for å starte en dialog. 

→ Kontakt Dynamicweb