5 tips for optimalisering av kasseutsjekkingen på mobile enheter

Hvis du har en nettbutikk så er optimalisering av kasseutsjekkingen på mobile enheter en god måte for deg å øke salg og sikre at dine handlekurver ikke blir forlatt av de mange som handler med mobilen.
Skrevetav Dynamicweb Softwareden 05.02.2019, 12:00
5 tips for optimalisering av kasseutsjekkingen på mobile enheter

Nettbutikker blomstrer i dag på mobile enheter, og handlekurven følger med. Så hvis du har en nettbutikk, så er det viktig å optimalisere din kasseutsjekking på mobile enheter for å øke salget ditt.

Optimalisering av utsjekkingsprosessen er generelt sett viktig uansett. Du bør sette opp nettsiden på en slik måte at prospekter blir kunder og kunder blir til faste og lojale gjenkjøpere. Nettbutikk på mobilen har sine egne utfordringer på grunn av skjermstørrelsen til disse enhetene. Med tanke på dette, her kommer 5 tips for å optimalisere den mobile kasseutsjekkingen.

  1. Tydelige Call-to-Actions. Med en mindre skjerm å operere på kreves det enda tydeligere budskap for å fortelle de potensielle kundene dine hva du vil at de skal gjøre og hvordan de skal gjøre det. Knapper som «legg til i handlekurv» og «gå til betaling» bør utheves. Det beste er å bruke klare ikoner og sterke farger som formidler informasjonen raskt. Store knapper er også bedre på touch-skjermer, istedenfor at de besøkende må zoome inn på siden for å trykke.
  2. Minimer lastetiden. Mobile enheter gir deg som en leverandør mindre sikkerhet rundt kvaliteten på nettsiden din. 3G, 4G, LTE, Wi-Fi, hotell Wi-Fi osv, har en påvirkning på din nettsides kvalitet. Mobil utsjekking handler også om å forstå prioritering av nettsidens hastighet og å respektere dine kunders tid. Sakte lastetid kan gjøre at potensielle kunder forlater handlekurven før de kjøper. Redusere bilder og minimer antallet sider som de besøkende må gjennom for å komme til betalingssiden.
  3. Isoler utsjekkings-området. Så fort kundene dine har kommet inn i «utsjekkingssonen» vil de ikke ha noen distraksjoner. Fjern lenker og andre distraksjoner som kan ta oppmerksomheten bort fra ditt hovedmål; nemlig å fullføre kjøpet. Selv om dette tipset gjelder for alle utsjekkingsportaler er det spesielt viktig for å optimalisere utsjekkingsprosessen på mobile enheter på grunn av den lille skjermen.
  4. Tillat sosial innlogging. Hos Dynamicweb mener vi det er viktig å ikke tvinge kundene til å registrere seg før de eventuelt skal foreta et kjøp. Kundene ønsker ikke å bli tvunget til å gjøre noe, og hvis din nettbutikk krever en unik profil eller innlogging for å kjøpe risikerer du å miste kunden. Sosial innlogging på en annen side, er perfekt for mobile enheter. Det er veldig sannsynlig at kunden allerede er logget inn på sosiale medier på sin telefon, og det kan hende de vil dele sine kjøp med venner og familie. I tillegg er muligheten til utsjekking som gjest en fordel for kundene dine.
  5. Reduser innskriving. Det virker som at de unge i dag ikke har noe problem med å skrive på deres telefoner, men for resten av oss kan skriving på touch-skjermer være vanskelig. Å redusere antallet ting som kunden må skrive inn for å fullføre deres kjøp er derfor også en viktig del av optimaliseringen av mobil kasseutsjekking. Målet er å gjøre det enklere å foreta et kjøp og redusere sannsynligheten for forlatte handlekurver. Rullgardin-menyer, auto-utfylling for sted og enkle skjemaer hjelper til med å reduser skrivingen. Og det beste med dette er at tastaturet ikke tar opp halve skjermen!