5 gode grunner for sømløs integrasjon

Skrevet av Dynamicweb den 29.04.2020, 12:00
5 gode grunner for sømløs integrasjon

Microsoft Dynamics NAV er en del av Microsoft Dynamics familien, og et nyttig verktøy for deg som har en digital tilstedeværelse. De fleste er kjent med et ERP-system fra før, men det mange kanskje ikke vet er at du kan spare mye tid og ressurser ved å ha en integrasjon fra ERP-systemet ditt til nettbutikken din, uavhengig om du har en B2B eller B2C løsning. Dersom du bruker NAV som ditt ERP-system kan det være nyttig å kjenne til disse 5 gode grunnene til å ha en sømløs integrasjon mellom ERP-systemet ditt og nettbutikken.

Personlig nettbutikk
Når ERP-systemet og nettbutikken din er integrert har du mulighet til å gi kundene dine en nettbutikk tilpasset deres behov. Dersom du er en B2B bedrift kan du også vise kundespesifikke priser og varer. Dette gjør at kundene dine kun får informasjon om de produktene de er interessert i, og dermed få en bedre kundeopplevelse.

Raskere informasjon fra lager
Fordi du har en live-integrasjon til ERP-systemet i nettbutikken vil lagerstatus på alle varene til enhver tid være nøyaktig og korrekt. Dette betyr at når kundene dine bestiller varer kan du være sikker på at de bestiller varer som faktisk er på lager. På den måten slipper du å få mange feilbestillinger, og kundene blir ikke misfornøyde.

Raskere behandling av ordre
Du trenger ikke lenger å ta imot bestillinger via telefon eller e-post. Med integrasjon til NAV kan kundene enkelt logge seg inn i nettbutikken og foreta bestillinger selv. Denne bestillingen går så direkte til ERP-systemet og videre til lageret. Dette gjør at salgsapparatet ditt ikke trenger å bruke tid på å sende bestillingene videre, da det blir gjort automatisk.

En nettbutikk på tvers av land
Med live integrasjon til NAV kan du enkelt ha flere nettbutikker i samme plattform. Du kan ha flere nettbutikker på tvers av språk, valutaer, betalingsmåter og skatt og moms. Dette gjør at du enkelt kan utvide nettbutikken din til flere land.

Øk inntekten med kryss- og mersalg
Priser og annen informasjon som hentes fra NAV og er nødvendig på mange markedsplasser kan nå enkelt bli hentet fra nettbutikken sammen med all annen produktinformasjon, slik at kryssalg blir enklere enn noen gang. I tillegg er det enklere å vise frem liknende og tilhørende produkter på produktsider for å skape mersalg.

Vi arrangerer et webinar tirsdag 9. juni for å vise deg hvordan din nettbutikk og ditt ERP-system til sammen kan bli en fulkommen e-handelsopplevelse! Les mer og meld deg på her.