3 tips til hvordan CMS kan øke salget for din bedrift

Faghandel-bransjen innebærer alle fysiske produkter som selges til en sluttbruker, med unntak av dagligvarehandelen. Det betyr alt fra møbler og elektronikk til verktøy og maling. Alle som har en forretning innenfor en slik bransje står derfor overfor et svært konkurransepreget marked, og det store spørsmålet handler i bunn og grunn om hvordan du skal få kundene til å komme til deg – og bli der.
Skrevet av Dynamicweb den 21.02.2019, 12:00
3 tips til hvordan CMS kan øke salget for din bedrift

Vi har i dag et marked for kjøpere – det vil si at tilbudet er mye større enn behovet, og mange bedrifter sliter med å tiltrekke seg kunder og beholde deres eksisterende kunder. Innhold er i dag en langt viktigere del av salget enn noe annet du gjør for å tiltrekke deg kunden. Det er viktig at du gir kunden inspirasjon og merverdi for deres kjøp. Selv om den sofaen du skal selge er kjempe fin i seg selv, er det absolutt nødvendig at du gir kunden mer verdi enn kun selve sofaen. Når en forbruker skal kjøpe en ny sofa til stuen sin så går de på nett og søker. På grunn av den digitale verden vi lever i, har kunden ufattelig mange ressurser som de kan benytte seg av. Her er tre tips for hvordan du kan tiltrekke deg kunder ved hjelp av innhold.

 

  • Gi kunden inspirasjon. Det holder ikke at den sofaen du prøver å selge er moteriktig i seg selv. Du bør gi kunden din inspirasjon ved å sette sofaen i et miljø som er hjemmekoselig slik at kunden kan klare å kjenne seg igjen i situasjonen og føle noe form for tilhørighet.

 

  • Ha en blogg. Lag en blogg på den digitale plattformen din hvor du kan gi kundene nyttig informasjon og tips og triks til hvordan kunden kan dekke et behov ved å bruke et av produktene du selger. Husk at denne bloggen ikke skal være et salgs-pitch, så det er viktig at du ikke skriver om den spesifikke sofaen, men at du skriver hvordan en sofa kan sette stemningen for hele stuen din.

 

  • Bruk tid på innholdet ditt. Bruk god tid og sett sammen et relevant og inspirerende innhold for kunden din. Kvantitet over kvalitet hver gang! Lag gjerne en kampanje hvor du tar for deg et behov som du fokuserer på over flere uker og gi kunden forskjellig innhold om akkurat dette behovet. På den måten vil kunden få tillitt til din bedrift.

 

Ved å ta i bruk disse tre tipsene vil du kunne tiltrekke deg flere kunder fra konkurrentene dine, og disse kundene vil også være mer lojale, da de føler at de får mer verdi fra bedriften din enn kun selve salget. Du kan gi kunden din innhold både før og etter salget er gjennomført. Dersom du selger flere produkter kan det være interessant å opprettholde kundeforholdet, fordi neste gang kunden trenger et produkt som du også selger vil deres første valg være din bedrift, fordi du har tilbudt mer enn bare produktet. I tillegg vil fornøyde kunder være gode ambassadører for merkevaren din!