Utfordring
WEH GmbHs gamle B2B nettbutikk kjørte på en gammel Magento 1.0-løsning – med support som utgår i 2021. Finance & Operations vil bli implementert for WEH GmbH i løpet av de neste månedene, og derfor bør en ny B2B-plattform tilby en standard integrasjonskomponent til D365 F&O og effektivisere eksisterende forretningslogikk og prosesser.
Videre bør plattformen være kapabel med konfigurator for å gjøre det mulig for kunder ved kjøp av høykompleksitetsprodukter.
Videre bør plattformen være kapabel med konfigurator for å gjøre det mulig for kunder ved kjøp av høykompleksitetsprodukter.
Dynamicweb som løsning
Løsningen som WEH fant sammen med Dynamicweb er en to-faset tilnærming. I første fase har Dynamicweb implementert en nøkkelferdig B2B netthandelsplattform med integrert PIM-system for å få WEH og deres kunder i gang så raskt som mulig. I en andre fase vil den deretter bli integrert med en av Dynamicwebs tredjeparts konfiguratorpartnere for å tilby svært konfigurerbare produkter.
Denne tilnærmingen gir et forsprang for WEH og deres kunder mens deres F&O og konfigurator fortsatt jobbes med.
Denne tilnærmingen gir et forsprang for WEH og deres kunder mens deres F&O og konfigurator fortsatt jobbes med.
Resultater
Den ferdige WEH B2B nettbutikken oppfyller alle forventninger når det gjelder design og funksjonalitet. Plattformen er fullstendig responsiv og tilgjengelig på 5 språk for å nå kunder og partnere i et utvidet marked.
Integrasjonen med F&O og Dynamicweb PIM har automatisert mange interne prosesser samtidig som kundene får riktig pris fra F&O. Dette sparer WEH tid og reduserer risikoen for manuelle feil.
Totalt sett har Dynamicweb All-in-One plattformen hjulpet WEH med å levere en enestående kundeopplevelse samtidig som den forbedrer evnene til å anskaffe og beholde kunder. WEH jobber nå med B2B netthandel, PIM og innholdsstyring i én plattform som forbedrer internkontroll, ressursallokering og akselererer resultater.
Integrasjonen med F&O og Dynamicweb PIM har automatisert mange interne prosesser samtidig som kundene får riktig pris fra F&O. Dette sparer WEH tid og reduserer risikoen for manuelle feil.
Totalt sett har Dynamicweb All-in-One plattformen hjulpet WEH med å levere en enestående kundeopplevelse samtidig som den forbedrer evnene til å anskaffe og beholde kunder. WEH jobber nå med B2B netthandel, PIM og innholdsstyring i én plattform som forbedrer internkontroll, ressursallokering og akselererer resultater.