Weber

Weber, selskapet bak den verdensberømte kettlegrillen.

Utfordring

Grilling har blitt en lidenskap for mange, og dette er grunnen til at Weber ønsket å tilby grillentusiaster muligheten til å dele sin lidenskap med andre, samt å etablere nærmere bånd mellom kunder og Weber-merkevaren.

Dynamicweb som løsning

Weber skapte 'Weberklubben', som er et nettbasert fellesskap og en drøm som går i oppfyllelse for hver grillentusiast. Gjennom fellesskapet inspirerer Weber medlemmer med oppskrifter, spesialtilbud på kurs og informasjon om nye produkter. Medlemmer kan til og med lage sin egen blogg på nettsiden, og dele sine egne erfaringer og råd med andre Weber-medlemmer og grillentusiaster. Videre har medlemmene tilgang til kokebøker, kjøkken- og grill-tilbehør samt eksklusive varer.

Denne aktiviteten tilrettelegges av Dynamicweb E-handel og integrert med Microsoft Dynamics NAV.

Resultater

Weber har kommet nærmere deres målgruppe. Takket være mange blogginnlegg, forumdiskusjoner og spørsmål til eksperter får Weber verdifull innsikt i deres kunders oppførsel og behov. Samtidig føler målgruppen at de blir tatt seriøst, som i sin helhet styrker merkevaren og kundelojaliteten.

Den integrerte nettbutikken har definert en ny salgskanal for Weber, som også stimulerer salg i de fysiske butikkene, da mange kunder vurderer produktene på nettet før de kjøper dem i de fysiske butikkene.

Stig Pedersen, Marketing Manager, Weber Stephen Nordic
"Kun 3 uker etter lanseringen klarte vi å avsløre det nye nettstedet til 27.000 lidenskapelige grillentusiaster, hvor rundt 2000 selv registrerte seg som betalende VIP-medlemmer. I dag (2014) har vi over 70.000 medlemmer i vårt nettbaserte fellesskap, hvor medlemmer kan dele kunnskap, finne oppskrifter, delta i kurs og kjøpe produkter i vår nettbutikk"
- Stig Pedersen, Marketing Manager, Weber Stephen Nordic
Weber
Kunde
Weber
Lokasjon
Denmark
Segmentet
CMS, Marketing, Retail, Dynamics NAV
Nettsted
www.weberklubben.dk/Default.aspx
Partner
NORRIQ A/S

Lignende tilfeller