Utfordring
En ny trend i Nederland viser at en økende mengde kunder som trenger forsikring søker etter informasjon og priser på nettet, i stedet for å konsultere sin lokale forsikringsmegler. Rett og slett fordi de lokale meglerne er vanskelige å finne på nettet.
Nh1816 Forsikringer ønsket å endre det ved å kombinere online informasjon med personlig service i en sammenhengende omni-kanal-strategi, noe som ville komme både kunder og meglere til gode.
Nh1816 Forsikringer ønsket å endre det ved å kombinere online informasjon med personlig service i en sammenhengende omni-kanal-strategi, noe som ville komme både kunder og meglere til gode.
Dynamicweb som løsning
Nh1816 Insurances og Bluedesk E-business brukte Dynamicweb All-in-One-plattformen til å lage nettstedet kalt "Verzekerd met Advies" (Assured with Advice), som representerer sentrum for den nye omni-kanal-strategien.
Nettstedet samler informasjon fra lokale meglere over hele Nederland, og legger deretter til kundeanmeldelser og totalpoeng. Dette lar brukerne samle og sammenligne tilbud i noen få enkle trinn, ganske enkelt ved å velge hvilken type forsikring og fra hvilken megler du er interessert i å motta tilbudet. Nettstedsløsningen videresender deretter skjemaet automatisk til den lokale megleren, som deretter kontakter kunden.
Ved å bruke Dynamicweb All-in-One-plattformen kan Nh1816 Forsikring vedlikeholde og oppdatere all informasjon fra en enkelt plattform med bare få administrative ressurser. Det betyr at omni-kanal-løsningen praktisk talt driver seg selv mens den tiltrekker seg nye kunder og meglere.
Nettstedet samler informasjon fra lokale meglere over hele Nederland, og legger deretter til kundeanmeldelser og totalpoeng. Dette lar brukerne samle og sammenligne tilbud i noen få enkle trinn, ganske enkelt ved å velge hvilken type forsikring og fra hvilken megler du er interessert i å motta tilbudet. Nettstedsløsningen videresender deretter skjemaet automatisk til den lokale megleren, som deretter kontakter kunden.
Ved å bruke Dynamicweb All-in-One-plattformen kan Nh1816 Forsikring vedlikeholde og oppdatere all informasjon fra en enkelt plattform med bare få administrative ressurser. Det betyr at omni-kanal-løsningen praktisk talt driver seg selv mens den tiltrekker seg nye kunder og meglere.
Resultater
Siden lanseringen av den nye omni-kanal-løsningen har Nh1816 Forsikringer bevart sin egen merkevarebevissthet, samtidig som de tiltrekker seg nye kunder og meglere, som er interessert i å bruke de elektroniske tjenestene “Verzekerd met Advies” tilbyr.
Nh1816 Forsikringer og Bluedesk E-business har doblet effekten med kraftig søkemotoroptimalisering (SEO og SEA) kombinert med markedsføringskampanjer på sosiale medier.
Nh1816 Forsikringer og Bluedesk E-business har doblet effekten med kraftig søkemotoroptimalisering (SEO og SEA) kombinert med markedsføringskampanjer på sosiale medier.