VARO

VARO innoverer og jobber med integritet i hele forsyningskjeden for å levere oljeprodukter og tjenester av høy kvalitet der og når det trengs. I dag har VARO 200+ bensinstasjoner, 46 terminaler, 10 bunkerstasjoner, 2 raffinerier og 21 salgskontorer.

Utfordring

Tilførsel av drivstoff til kundene er kjernen i VAROs virksomhet. Deres fullt integrerte og tilpassbare nettverk av produksjons- og lagringsanlegg, distribusjonskanaler og salgspunkter betyr at de kan levere drivstoff til kundene sine der de trenger det og når de trenger det i Tyskland, Sveits, Benelux og Frankrike.

Den tidligere kundeportalen var stedet for kundene å gå for å få informasjonen sin i mer enn 12 år. Digital utvikling og nye brukerkrav betydde imidlertid at etter flere års god service ble det nødvendig med en ny løsning. Etter en grundig revurdering av prosesser, arbeidsflyter og relevante datastrømmer, ble en ny kundeportal utviklet for å best betjene VAROs kunder i Benelux.

Brukeropplevelse var kjernen i søket etter et effektivt og fremtidssikkert system, som også ville muliggjøre tilkobling til andre VARO-enheter i Europa, og støtte ytterligere vekst av VAROs kommersielle digitale aktiviteter. Energimarkedet er virkelig et marked i bevegelse, noe som gjorde kravet til en responsiv løsning for mobile enheter til et must!

Dynamicweb som løsning

Hovedmålet med å bruke Dynamicweb er å gi data som er relevante for brukerne. Vi har derfor gjort det statiske kvadrantgrensesnittet til en portal som viser den mest verdifulle informasjonen i hjertet av portalen. Derfra er all informasjon tilgjengelig med ett klikk.

Brukerne av plattformen er både kunder og kommersielle ansatte i VARO. Tilkoblingen mellom disse gruppene gjennom denne felles plattformen gir betydelig verdi til de brukerne som kan få tilgang til verdifull informasjon som avtalte betingelser, bestillingsstatus, etc.

Salgsagenter kan spore kundenes aktiviteter og har mulighet til å forhandle og avslutte avtaler på stedet! Informasjon om bud og bestillinger står i kø og presenteres for den aktuelle agenten for å håndtere. Når agenter er frakoblet, kan andre ta deres virtuelle seter ved ganske enkelt å endre visninger. Virksomheten blir rett og slett aldri avbrutt - et svært effektivt og tilpasset tilbud for VAROs grossister i det nåværende markedet.

Resultater

Før lanseringen av salgs-/handelsplattformene bestilte klientene til VARO Energy via den tradisjonelle måten å gjøre forretninger i oljeindustrien: Gammel portal, telefon og faks.

I dag håndterer portalen i gjennomsnitt mellom 64.000.000 liter og 100.000.000 liter per måned bare i Benelux.

Suksessen med forretningsportalen, brukervennligheten til Dynamicweb og mulighetene for Enterprise-lisensen har ført til utrulling av en B2C e-handelsportal for Sveits, mens den tyske B2C e-handelen også er på veikartet.
Jerry Janssens, Project Manager IT at VARO Energy.
"We were looking for a supplier who could help us replace our 12-year-old static customer portal. We found a partner in Bluedesk, not only providing us with a new fantastic, responsive solution but also helping us with the further development of our marketing strategy. Thanks to the collaboration between Supplier, Sales-, Marketing- and IT-team we have delivered a successful project."
- Jerry Janssens, Project Manager IT at VARO Energy.
VARO
Kunde
VARO
Besøksadresse
Sveits (HQ)
Segmentet
B2B, Distribution, Dynamics NAV
Nettsted
varoenergy.com/en
Partner
Bluedesk E-Business B.V.

Lignende tilfeller