Utfordring
UNO-X ønsket å oppgradere nettløsningen for å imøtekomme et voksende forbrukerbehov for digitalisering og for å skille seg fra konkurrentene med en ny, innovativ og skalerbar plattform.
Det første trinnet var å utvikle et nytt nettsted med B2B netthandel og integrasjon til Note-systemet som brukes av UNO-X analyseavdeling. I tillegg krevde UNO-X sømløs integrasjon til deres Visma Business ERP-system.
Det første trinnet var å utvikle et nytt nettsted med B2B netthandel og integrasjon til Note-systemet som brukes av UNO-X analyseavdeling. I tillegg krevde UNO-X sømløs integrasjon til deres Visma Business ERP-system.
Dynamicweb som løsning
På noen få intensive måneder klarte UNO-X og deres Dynamicweb-partner, 1st Web, å utvikle en ny digital identitet og integrasjon til eksterne datakilder. Nærmere bestemt er søkefunksjonen på forsiden et unikt verktøy som nå er tilgjengelig for kundene.
Løsningen gjør at UNO-X enkelt kan lage og legge til nye landingssider med de innebygde søkemekanismene og integrasjonene, og kan til og med velge hvilket Visma- og OATS-språk (eksternt system som gir informasjon om hvilke oljer som er egnet for spesifikke biler, lastebiler, landbruksprodukter, maskiner, osv.) som skal vises på kundenes landingsside.
Innovasjon er kjernen i samarbeidet mellom 1st Web og UNO-X. Nylig har et personlig dashbord blitt lansert, som viser alt fra uttalelser, siste ordre og siste analyser fra laboratoriet. Et personlig oppsett defineres, ut fra en brukerrolle, hvilket innhold og data brukeren blir presentert for.
Løsningen gjør at UNO-X enkelt kan lage og legge til nye landingssider med de innebygde søkemekanismene og integrasjonene, og kan til og med velge hvilket Visma- og OATS-språk (eksternt system som gir informasjon om hvilke oljer som er egnet for spesifikke biler, lastebiler, landbruksprodukter, maskiner, osv.) som skal vises på kundenes landingsside.
Innovasjon er kjernen i samarbeidet mellom 1st Web og UNO-X. Nylig har et personlig dashbord blitt lansert, som viser alt fra uttalelser, siste ordre og siste analyser fra laboratoriet. Et personlig oppsett defineres, ut fra en brukerrolle, hvilket innhold og data brukeren blir presentert for.
Resultater
Til sammen gir det et funksjonelt netthandelunivers med et komplekst kundesenter og en smart "Quick ordering"-funksjon for å støtte sømløs brukeropplevelse som genererer langsiktig og verdifull kundelojalitet.
Den nye skanneløsningen lar kundene skanne emballasjen fra hvilken som helst mobil enhet med et kamera, som deretter behandles av en intelligent vekt- og Levenshtein-avstandsalgoritme som identifiserer produktet i hånden. Det samme gjelder når kundene skanner konkurrerende produkter og får presentert tilsvarende produkter fra UNO-X-produktserien. Neste trinn er å enkelt bestille de skannede produktene. Dette er ikke en app, men en nettbasert løsning med Dynamicweb som kjerne.
Den nye skanneløsningen lar kundene skanne emballasjen fra hvilken som helst mobil enhet med et kamera, som deretter behandles av en intelligent vekt- og Levenshtein-avstandsalgoritme som identifiserer produktet i hånden. Det samme gjelder når kundene skanner konkurrerende produkter og får presentert tilsvarende produkter fra UNO-X-produktserien. Neste trinn er å enkelt bestille de skannede produktene. Dette er ikke en app, men en nettbasert løsning med Dynamicweb som kjerne.

"We use 1st Web for both product development and maintenance. They offer great services and possess valuable business and technical insights that make them an essential supplier."
- Salem Buur, Digital Lead, Uno-X Smøreolie A/S