UNO-X

Unik selvbetjent portal med sikker innlogging via NemID.

Utfordring

I forbindelse med lanseringen av Uno-Xs nye bensinstasjonskonsept, var det nødvendig med et nettsted for å matche deres nye identitet. Dette skulle være i samsvar med det nye konseptet, både visuelt og i forhold til brukeropplevelsen, og legge vekt på hastighet, enkelhet og sikkerhet.

Derfor var det nødvendig med en ny selvbetjeningsportal for å sikre at kunder, uansett hvor og når de ønsket det, kunne få tilgang til informasjon om forbruket, sperre UNO-X-kortene sine, laste ned fakturaer, osv.

I tillegg til selvbetjeningsportalen trengte UNO-X et påloggingssystem som kunne verifisere brukerne sine, og derfor ble NemID valgt. Innlogging via NemID gjør det vanskelig å hacke systemet og lar samtidig UNO-X sjekke om brukerne er kredittverdige før de utsteder et UNO-X-kort. I tillegg var det behov for et system der brukeren kunne unngå å måtte huske et annet brukernavn og pålogging.

Dynamicweb som løsning

Løsningen er bygget på Dynamicweb med dansk som masterside og engelsk som underside.

- Brukerne kan se sine forskjellige kort, bestille nye kort, se fakturaer på nettet eller laste dem ned som Excel-ark, osv. Alt i et klart og enkelt design.
- Løsningen inkluderer en B2C-løsning, det interne nettstedet, samt deres nye merkevare, Bonus, som har sitt eget visuelle uttrykk.
- Integrasjon for ERP-system, kortsystem og NemID. Dette gjør det enkelt for kundeservicemedarbeiderne å raskt hjelpe kunden ved f.eks. klagerapporter og lignende, som registreres via nettstedet.

Resultater

Det var mye vekt på design og UX i løsningen, noe som tydelig sees i brukerprofilen, der brukeren visuelt presenteres for f.eks. forbruk av bensin for inneværende og forrige måned. På toppen av dette resulterte arbeidet også i mange innovative og nyttige løsninger som:

- Et sikkert påloggingssystem som sikrer at det ikke ble opprettet falske brukerprofiler ved verifisering av den enkelte bruker
- Logg på via NemID som gjorde det vanskelig å hacke systemet og samtidig tillot UNO-X å sjekke brukerens kredittvurdering før de utstedte et UNO-X-kort
- Du trenger ikke å opprette og huske et nytt brukernavn og pålogging


Den visuelle identiteten har også vært i forkant og matcher fullt ut de mer skarpe og rene uttrykkene til de nye stasjonene. Dette gir brukeren en mer komplett og strømlignende brukeropplevelse.
UNO-X
Kunde
UNO-X
Besøksadresse
Danmark
Segmentet
B2C, B2B, Manufacturing
Nettsted
http://www.unox.dk/en-gb/home
Partner
Smartpage

Lignende tilfeller