TuinVisie B.V.

B2B PIM-portal med 3.000 kundespesifikke og tilpassede produkter

Utfordring

TuinVisie er produsent, importør og leverandør av et bredt utvalg av hageprodukter for forbrukermarkedet. Sortimentsserien inkluderer dekorative belegg i betong, veggblokker, naturstein, keramiske fliser, hagetømmer, kunstgress og kompositt, samt utendørsbelysning, dam-materiell og vedlikeholds- og rengjøringsprodukter. Dette gjør TuinVisie til en totalleverandør for hagemateriale. TuinVisie selger bare gjennom sine B2B-kanaler, ikke direkte til forbrukerne. I november 2015 ble TuinVisie en del av Morssinkhof Groep B.V. Morssinkhof Groep er en produsent av byggtekniske produkter og dekorative belegningsprodukter og en leverandør av gatesteiner og venderstein.

TuinVisie hadde to separate nettsteder; en B2C nettside og en B2B-portal, som begge måtte fylles og vedlikeholdes i et veldig utdatert CMS. Endringer på nettstedet når det gjelder produkter og priser måtte behandles to ganger. Med et utvalg på cirka 3.000 produkter og over 300 nye produkter hvert år, var det veldig tidkrevende og derfor kostbart å holde nettstedene oppdatert. På toppen av den interne vanskeligheten kunne kundene til TuinVisie bare se de generelle prisene, ikke deres kundespesifikke priser, som ikke var veldig kundevennlige.

Dynamicweb som løsning

TuinVisie har nå et nettsted for B2C-kunder med en B2B-portal på en plattform, integrert mot et PIM- og ERP-systemet. Portalen er fylt med 3.000 produkter, og alle kunder har sine egne produktpriser og rabatter. Nettstedet med B2B-portal er tilpasset for hver kunde og fylles ut automatisk med produktdetaljer takket være forbindelsen til PIM-systemet. Et klassisk eksemple på fordelene med én kilde til alle data.

Resultater

Med den nye Dynamicweb-løsningen trenger ikke TuinVisie å holde sortimentet oppdatert manuelt i 2 separate CMS-er, for det fylles nå automatisk via PIM. Priser og kunder er basert på data fra ERP som også sparer mye tid. Men enda viktigere, sjansen for feil er minimalisert fordi data ikke lenger fylles ut manuelt i et CMS-system. Med tillegg av kundespesifikke priser, er kundene nå mer villige til å kjøpe online i stedet for via telefon, noe som også sparer tid og penger.
- Manon Albinus, Prosjektleder, PIM/MDM specialist
" "Kombinasjonen av Dynamicweb, PIM og ERP med Innovadis som implementeringspartner har vist seg å være den perfekte løsningen for vår voksende organisasjon." "
- - Manon Albinus, Prosjektleder, PIM/MDM specialist
TuinVisie B.V.
Kunde
TuinVisie B.V.
Lokasjon
Nederland
Segmentet
B2B, PIM, Manufacturing
Nettsted
https://www.tuinvisie.nl/
Partner
Innovadis B.V.

Lignende tilfeller