Toyota

Toyota Danmark og deres uavhengige forhandlere selger rundt 15.000 nye biler hvert år, og er stadig blant de fem meste kjente bilmerkene i landet.

Utfordring

Toyota Danmark ville i sine lokale forhandlere muligheten til å utføre lokal markedsføring i et trygt miljø, uten at det skulle påvirke merkevaren Toyota.

Toyota trengte en plattform hvor forhandlere enkelt kunne opprette lokalt markedsføringsinnhold for å støtte deres lokale salgsaktiviteter som åpnt hus, nye biler osv.

I tillegg ønsket Toyota Danmark et nettsted som sørget for optimal anerkjennelse blant målgruppene, og optimal visning på tvers av alle plattformer og enheter.

Dynamicweb som løsning

Løsningen gjør at forhandlerne gjennom individuelle undersider kan markedsføre sine butikker med lokale nyheter, arrangementer, åpent hus osv. Toyota Danmark derimot har tilgang til alle undersidene og kan redigere innhold som kampanjer, prislister osv. På denne måten kan sentrale kampanjer gjennomføres, så vel som lokale kampanjer som opprettes av forhandlere. I tillegg har hver forhandler muligheten til å markedsføre bruktbilene de har i sin butikk.

Løsningen ga ikke bare kundene en fordel, men også forhandlerne som fikk stordriftsfordeler i form av mindre oppstartskostnader, og mindre vedlikehold-, utvikling- og driftskostnader. Et annet pluss for forhandlerne er at de alltid vet at deres nettsteder er oppdaterte fordi Toyota Danmark kontinuerlig forsyner dem med det nyeste markedsføringsinnholdet. Det eneste de må fokusere på, er deres egen lokale markedsføring.

Resultater

Den nye Dynamicweb-løsningen gir de lokale forhandlerne mulighet til å skape en sterk online tilstedeværelse så vel som i lokalområdet. I tillegg er det nå mulig å øke forhandlerens online tilstedeværelse ved å legge til sitt eget utvalg av bruktbiler på deres lokale nettsted. Forhandlerne er fornøyde med sine nye plattformer, et læringssamfunn for forhandlerne er etablert for å videreutvikle deres onlinekvalifikasjoner og lære mer om deres lokale målgrupper. Alt dette for å forbedre samspillet med kundene.

Toyota
"Vi trengte en løsning for å støtte salg og markedsføring for våre lokale forhandlere og for å gjøre rutinene våre enklere. Med Dynamicweb har vi skapt den perfekte løsningen, slik at vi både kan gjøre sentralisert markedsføring og gi lokale forhandlere mulighet til å starte lokale markedsføringstiltak."
- Toyota
Toyota
Kunde
Toyota
Lokasjon
Denmark
Segmentet
CMS, Marketing, Manufacturing
Nettsted
www.Toyota.dk
Partner
Buchs A/S

Lignende tilfeller