The Lorenz Corporation

The Lorenz Corporation ble grunnlagt i 1890 som et musikkforlag som laget musikk for små, ukjente kirkekor. I dag publiserer, printer og distribuerer selskapet musikkprodukter for kirker og skoler.

Utfordring

Lorenz Corporation hadde to løsninger på plass, inkludert et hjemmelaget system og en annen åpen kildekode. Integrasjonen med deres ERP manglet pålitelighet og skalerbarhet. De kunne ikke finne en passende løsning for å forbedre problemene med det nåværende oppsettet og henvendte seg til Dynamicweb for en fullt integrert løsning. Musikkindustrien har tilpasset seg å tilby digitalt innhold, noe som gir Lorenz den perfekte muligheten til å endre sin digitale strategi og lede konkurransen.

Dynamicweb som løsning

Dynamicweb opprettet et fullt integrert ecommerce plattform for Lorenz Corporation. Løsningen ga den riktige kombinasjonen av avanserte funksjoner og navigerbart admin-brukergrensesnitt. Det første nettstedet ble lansert i 2014 og har siden lansert ytterligere to nettsteder for andre merker innen Lorenz Corporation. I 2020 lanserte Lorenz Corporation en ny versjon av hovednettstedet med et oppdatert merkevarebilde.

Lorenz Corporation ønsket å tilby en god brukeropplevelse til sine kunder som navigerer på nettstedet. De har utnyttet fasettfunksjonaliteten i Dynamicweb fullt ut for å gi brukerne muligheten til å filtrere gjennom tusenvis av SKU’er. Brukere kan også se komponistinformasjon i søkeresultater, noe som gir dem en foretrukket måte å se produkter, sider og forfattere i samme visning.

Digitalt innhold har blitt stadig viktigere for deres bransje. Lorenz Corporation har implementert digitalt produktsalg og nedlastinger gjennom Dynamicweb for å gi kundene muligheten til å kjøpe produktene sine på nett, og få filene innen få minutter.

Resultater

Med flere bedrifter som gikk over til det digitale, måtte Lorenz Corporation tilpasse sin forretningsmodell. Å tilby en sterk brukeropplevelse på en moderne plattform har satt Lorenz Corporation som en leder i deres bransje. Integrasjonen til Dynamics AX med Dynamicweb sparer tidsekvivalenten til 1-2 heltidsroller per år, og de totale eierkostnadene har gitt Lorenz Corporation mye bedre verdi enn tidligere løsninger. Digitale produkter er nå et voksende segment av salget, og forventes å fortsette å ekspandere sammen med det verdensomspennende skiftet til netthandel.
Reiff Lorenz, CEO, The Lorenz Corporation
"The Dynamicweb team is terrific! Straightforward communication and well organized."
- Reiff Lorenz, CEO, The Lorenz Corporation
The Lorenz Corporation
Kunde
The Lorenz Corporation
Besøksadresse
Daytona, Ohio
Segmentet
B2C, B2B, CMS, Marketing, Distribution, Dynamics AX
Nettsted
www.lorenz.com
Partner
ArcherPoint

Lignende tilfeller