Symmetrica

Symmetrica er blant de største produsentene av vibropresset belegg i Romania. Etter å ha fordelen av landsomfattende dekning, gjennom de fem fabrikkene i de største områdene i landet, en profesjonell bakgrunn på over 20 år og et dedikert team på over 400 mennesker, kan Symmetrica lett kreve lederposisjonen i bransjen.

Utfordring

Etter å ha grunnlagt merkevaren og gjennomgått en omfattende rebranding-prosess og porteføljeoppgradering, trengte vi å introdusere det nye merket for et digitalt publikum, med hjelp av en ny portal, relevant for både B2C- og B2B-markedet.

Dynamicweb som løsning

Vi setter i gang et integrert styringssystem for merkevarens digitale tilstedeværelse, basert på to hovedpilarer: teknologi (Dynamicweb-plattformen) og strategi (presentasjon av merkets produkter på to forskjellige relevante måter på samme nettsted). Regler og pålitelighet, spesifikasjoner for bransjen, ble fanget ved hjelp av farger, fonter, nye produktbilder og også ved hjelp av bestilt og godt strukturert design, effektivt implementert i Dynamicweb.

Implementering: • Responsivt nettstedsdesign som muliggjør enkel navigering og en komplett merkeopplevelse, uavhengig av skrivebord eller andre enheter hvor brukeren får tilgang til Symmetricas nettsted.
• Et brukervennlig grensesnitt for både B2C- og B2B-portalen for å få tilgang til forskjellige produkter og informasjon.
• Produktvalg og handlevogn, etterfulgt av pristilbud og CTA’er, som lar brukerne ta raske beslutninger.
• Integrert trafikkanalyse på nettstedet, som tillater visning av besøkendes oppførsel (tid brukt på nettstedet, sider og favorittprodukter, mest leste blogginnlegg, osv.).
• Optimal integrasjon mellom B2C- og B2B-portalene på samme nettsted.
• Optimal integrasjon mellom nettstedet og de sosiale nettverkene der merkevaren er aktiv, og gir dermed brukeren en konsekvent onlineopplevelse på tvers av flere digitale mediekanaler.

Resultater

Ved hjelp av prototyping, wireframing og senere implementering, kan merket nå tilby både en kompleks merkeopplevelse og lett tilgang til produktinformasjon gjennom det nye responsive nettstedet. Et stort utvalg av produkter og casestudier er tilgjengelig bare noen få klikk unna.

• +800% økning i nettstedstrafikk
• Over 4.000 unike besøkende per måned
• +24% økning i omsetning (2014-2017)
• 1,7 færre klikk (for å komme til ønsket informasjon)
• Generelt lettere tilgang og bedre presentasjon av produktene som bidro til å endre produktposisjonen fra mainstream til premium
Sebastian Bobu, Executive Director, Symmetrica
"We have enjoyed a very good and fruitful collaboration with a team that managed to come up with answers to all our needs. The solutions offered have always been explained professionally to us and they have been also in accordance with our requests. We are truly pleased to have completed this important project for us, the end result is far beyond our initial expectations. We will certainly continue our collaboration on future projects as well."
- Sebastian Bobu, Executive Director, Symmetrica
Symmetrica
Kunde
Symmetrica
Besøksadresse
Romania
Segmentet
B2C, B2B, Marketing, Manufacturing
Nettsted
www.symmetrica.ro/en/residential
Partner
BrandFusion

Lignende tilfeller