Svendsen Sport A/S

Svendsen Sport er et sportsfirma som spesialiserer seg på fiskeutstyr. De markedsfører 15 kjente merker inkludert Ron Thompson, Okuma og Savage Gear over hele Europa og USA, og er i dag blant de største leverandørene i Europa. For å støtte deres raske vekst har Svendsen Sport bestemt seg for å inngå et partnerskap med Maj Invest Equity.

Utfordring

Svendsen Sport ønsket å styrke merkevaren sin og skape et knutepunkt der de er i mer direkte kontakt med kundene sine. Målet er å lede mye trafikk fra Facebook, YouTube, osv. til deres eget nettsted der alt innhold samles.

Hovedårsakene er å få mer informasjon og data om brukerne sine, slik at Svendsen Sport kan målrette markedsføringen enda mer.

Nettstedet vil også på et tidspunkt bli lansert som en nettbutikk i USA.

Dynamicweb som løsning

Svendsen Sports nye merkevareområde for Savage Gear har en rå følelse basert på et tabloid-design som fungerer godt med målgruppen og den tøffe produktlinjen. Nettstedet tilbyr brukere å registrere seg gratis for å få tilgang til eksklusivt medlemsinnhold som ellers er merket som begrenset innhold. Innhold er nøkkelen for Svendsen Sports markedsføringsstrategi, og målet er å vise relatert innhold og produkter uansett om brukeren besøker et innhold eller produktnettsted. Eks. for blogger vises en produktrad med produkter som er omtalt i artikkelen, og for produktsider vises artikler, videoer osv. der valgte produkt er omtalt.

For å tiltrekke enda flere besøkende til nettstedet og flere for å registrere seg har de utviklet en konkurranseseksjon kalt "The Savage Wall Of Fame". Nettstedet tilbyr brukerne å melde seg på kvartalsvise fiskekonkurranser som viser sine siste og største fangster og vinne eksklusive produkter.

Selv om netthandel ikke er en del av den første lanseringen, er nettstedet forberedt slik at en netthandel kan lanseres i USA. Registreringsskjemaet lar brukerne velge sitt interesseområde og foretrukne fisk å fange. På denne måten kan Svendsen Sport dirigere tilbud, innhold, osv. ved å bruke den innebygde e-postmarkedsføringsmodulen i DW.

Resultater

Det forventede resultatet er å øke trafikken til nettstedet og verve flere brukere i medlemskapsseksjonen. For ikke å snakke om å skape mer engasjement mellom merkevaren og kundene.

I mars 2020 vil nettstedet bli anerkjent i Angling International. Angling International er det hurtigst voksende magasinet for den globale fiskeutstyrsbransjen. Ikke minst på grunn av Svendsen Sports store antall SoMe-følgere (omtrent 3.000.000 følgere på 140 sider) og innsatsen for å utnytte dette ved å konvertere disse tilhengerne til et effektivt og brukervennlig sportsfiske-hub. Nesten 20.000 e-postabonnenter ble oppnådd i løpet av de første 14 dagene.
Svendsen Sport A/S
Kunde
Svendsen Sport A/S
Besøksadresse
Danmark
Segmentet
B2C, CMS, Marketing, Distribution, Dynamics AX
Nettsted
http://savage-gear.com/
Partner
Smartpage

Lignende tilfeller