Subaru

Subaru Norge AS er idag en importbedrift med Subaru som eneagentur, og har i tillegg eierinteresser i flere forhandlerbedrifter. Subaru Norge AS har 30 ansatte som ivaretar kundenes og forhandlernes interesser samt driver en utstrakt opplæringsvirksomhet overfor forhandlernettet både på salgs- og ettermarkedssiden.

Utfordring

Subaru Norge samarbeider med forhandlere og merkeverksteder flere steder i det langstrakte landet vårt, og dette har gjort det utfordrende å få varer og bildeler til rett til rett tid. I tillegg var det vanskelig for forhandlere, merkeverksteder og andre verksteder å bestille fra hovedlageret, fordi de hadde gamle og trege nettsider som verken viste produkter eller priser.

Dynamicweb som løsning

Dynamicweb har bygget løsningen på vår All-in-One plattform, slik at de forskjellige samarbeidspartnerne nå har individuelle profile og innlogginger slik at de kan se kundespesifikke priser og produkter. I tillegg kan de logge seg inn for å hente ut den siste fakturaen eller bestillingen, og også rebestille samme ordre med kun et klikk. Dette gjør at effektiviteten rundt bestillingen nå ha røkt betraktelig. Alle verksteder kan også bestille på flere ordrenumre samtidig, slik at de har en oversiktlig og ryddig kategorisering av forskjellige biler. Den nye løsningen vil også regne ut spesifikke frakt-kostnader basert på avstanden fra lageret til verkstedet.

Resultater

Den nye løsningen har hjulpet begge parter å øke effektiviteten rundt bestillinger. Dette er ikke lenger en tung og langstrakt prosess, og det blir sjeldnere gjort feil bestillinger på feil ordrenummer. I tillegg blir det gjort riktige beregninger på frakt og andre priser som er individuelt for hvert verksted.
Subaru
Kunde
Subaru
Lokasjon
Norway
Segmentet
B2B, Distribution, Dynamics AX
Nettsted
subaru.gillgruppen.no/

Lignende tilfeller