Sørensen Leather

En digitalisert bestillingsprosess for å redusere feil, frigi ressurser og forbedre kundeopplevelsen.

Utfordring

Sørensen Leather er et typisk B2B-selskap som tar imot kundebestillinger via telefon, post og faks. I tillegg tok salgsrepresentanter som besøkte kunder også imot bestillinger og sendte dem til hovedkontoret, via de samme kanalene.

Ettersom Sørensen Leather jobber med et naturlig produkt, er bestillingsprosessen kompleks, da ingen produkter er like. Derfor er salgsprosessen mer kompleks, da den tar hensyn til denne kompleksiteten og fakturering utføres basert på produkt og størrelse. Med andre ord, ikke en standard «legg i handlekurven» prosess.

Derfor så Sørensen Leather at deres nåværende salgsprosess kunne være mer effektiv, og fortsatt være i stand til å håndtere deres komplekse bestillingsprosess. I tillegg, med deres Microsoft Dynamics Business Central ERP på plass, var det en forutsetning å integrere tett ettersom at alle kundespesifikke prisavtaler og beholdning lagres der som brukes til å levere en god brukeropplevelse.

Dynamicweb som løsning

Sørensen Leather hadde identifisert et stort potensial i digitalisering av bestillingen. Først og fremst kunne en digitalisert bestillingsprosess frigjøre ressurser og spare tid internt og hos kundene, men samtidig også redusere feil og misforståelser rundt bestillinger.

Etter å ha analysert den komplekse bestillingsprosessen, bestemte Sørensen Leather seg for å ta imot bestillinger uten å vise den eksakte størrelsen på skinnstykket og derfor endelig pris. I stedet ble prosessen endret, så når det spesifikke skinnet plukkes på lageret, blir kundene informert om den faktiske størrelsen og prisen når de mottar ordrebekreftelsen.

Denne enkle endringen tillot også Sørensen Leather å passe inn i Dynamicwebs nøkkelferdige B2B-portal for Business Central, som ble implementert på bare 5 dager.

Nysgjerrig på å lære mer om den nøkkelferdige løsningen for Business Central?
Turnkey eCommerce for Business Central Last ned hovedpunktene fra løsningen →

Dag 1. Spørsmål & svar og oppsett
Vi startet med spørsmål og svar for å få en forståelse av Sørensen Leathers virksomhet. Deretter ble Dynamicweb Cloud satt opp og integrert med Business Central.

Dag 2. Konfigurering av design
Designet av B2B-løsningen, basert på Sørensen Leather sin stil og merkeidentitet ble satt opp.

Dag 3. Justering av design
Den nye B2B-løsning, med eget merke, ble vist frem til Sørensen Leather og justert og ferdigstilt denne dagen.

Dag 4. Trening
For å skalere suksess for netthandel, fullførte vi en treningsdag med fokus på hvordan du beriker produkter med bilder og tekster, og hvordan du legger til flere produkter. Sørensen Leather ble også introdusert for å bygge nettsider og e-postmarkedsføring.

Dag 5. Gå live
Den siste dagen handlet det om hvordan Sørensen Leather driver sin nye løsning og hvordan man håndterer bestillinger og kunder. Og det ble laget en plan for å få Sørensen Leather-kunder ombord i løsningen.

Resultater

Denne nøkkelferdige løsningen er fullt integrert med Business Central, som har forenklet bestillingsprosessen for både kunder og selgere. Dette resulterer i færre feil og sparer mange ressurser.

Sørensen Leather sin nye B2B-løsningen oppfyller forventningene til kundene når det gjelder å ha en visuell appell som resonerer med deres verdensomspennende rykte om å levere høye standarder, streng kvalitetskontroll og pålitelighet. Men viktigst av alt, nettstedet lever nå opp til Sørensen Leather sin merkevareverdi ved å tilby bare det beste av det beste med en imponerende digital visning av sitt luksuriøse skinnsortiment.

Om kunden
Sørensen Leather er et miljøbevisst, globalt merke med noen av det mest avanserte, ettertraktede bærekraftige læret i verden. Selskapet er den eksklusive skinnkilden for ikoniske design som finnes i museer, gallerier og private samlinger rundt om i verden. Med over 45 års ekspertise, er vår lidenskap å oppmuntre folk til å utforske de kreative mulighetene for lær utover det typiske eller tradisjonelle. Sørensen Leather har blitt til et globalt selskap som opererer i 40 land.
Louise Vesterskov Sørensen, CEO & partner
"They [Dynamicweb] quickly got a good understanding of our business and processes, and were able to come up with a solution really fast. It was implemented in just 5 days, however, we needed a bit more time before we were ready to go online. The Dynamicweb team has been really responsive and engaged throughout the whole process."
- Louise Vesterskov Sørensen, CEO & partner
Sørensen Leather
Kunde
Sørensen Leather
Besøksadresse
Danmark
Segmentet
B2C, Distribution, Business Central
Nettsted
www.sorensenshop.com

Lignende tilfeller