Skadedyrbutikken

Skadedyrbutikken ble stiftet i 2011 og er Nordens største leverandør av skadedyrprodukter på nett. De er datterselskap av Nokas Skadedyrkontroll AS som er et heleid av Rentokil Initial, verdens største skadedyrselskap. Rentokil Initial har ca. 5 millioner kunder i over 80 land som serves av selskapets 55 000 ansatte.

Utfordring

Skadedyrbutikken merket et stadig økende behov for å få en mer effektiv ordreflyt i deres nettbutikk, samtidig som deres eksisterende løsning var utdatert både med tanke på teknologi, men også layout og det visuelle. Skadedyrbutikken har også mye informasjon og innhold om forskjellige skadedyr, hvordan velge riktig produkter og hvilke andre verktøy som er nødvendig for en grundig skadedyrbekjempelse. Det var derfor viktig for de at det i den nye løsningen skulle være enkelt å vise frem dette innholdet og ha gode, informative sider hvor kundene deres enkelt kunne finne frem til relevant og nyttig informasjon.

Dynamicweb som løsning

Fokuset for den nye løsningen var derfor i hovedsak på det visuelle, og valget falt på Dynamicweb Premium Solution Partner, Mennt, for å lage den nye løsningen. I tillegg til rebranding var det også behov for et nytt fargepalett, og det var viktig at løsningen skulle være brukervennlig og oversiktlig. Informative artikler som vises tydelig på forsiden og var lett å lese var en annen viktig del av den nye løsningen.

En unik og nyttig del av de nye nettsidene til Skadedyrbutikken er siden med "Hvilket skadedyr har jeg" hvor kunden selv kan gå inn og lese om deres spesifikke problem. Her var det også viktig å lenke opp mot relevante produkter for de spesifikke skadedyrene, slik at kunden enkelt kunne finne frem til produktene nødvendig for å bekjempe skadedyrene.

Mennt har bygget den nye løsningen på Dynamicweb All-in-One, med en splitter ny B2C nettbutikk, nye nettsider og en helt ny layout! Den nye løsningen har også en live integrasjon til selskapets ERP-system, Business Central, som betyr at nettbutikken nå hele tiden har oppdaterte priser og lagerstatus. Denne integrasjonen er laget i samarbeid med Dynamicweb Associated Partner Auzilium.

Resultater

Den nye løsningen til Skadedyrbutikken ble lansert januar 2022, og forventes å øke salget til selskapet. Det nye designet og layouten til løsningen gjenspeiler også den gode kvaliteten på produktene Skadedyrbutikken selger. Deres posisjon som den største leverandøren av skadedyrprodukter i Norden blir ikke utfordrende å beholde med denne nye plattformen!
Skadedyrbutikken AS
Kunde
Skadedyrbutikken AS
Besøksadresse
Norway
Segmentet
B2C, CMS, Marketing, Retail, Business Central
Nettsted
www.skadedyrbutikken.no/
Partner
Mennt AS

Lignende tilfeller