Service&Co

Service & Co er et privat selskap som utdanner guider for å jobbe for Skandinavias «pakketur» bransje. Siden åpningsdagen i 1998 har selskapet blitt det største utdanningsinstituttet for turguider i Skandinavia, og er velkjent for å være flinke på kundeservice.

Utfordring

Service & Co hadde en veldig grunnleggende nettside som ikke hadde noen andre egenskaper enn informasjon om selskapet. De så for seg en side som ville engasjere kunder til å ta kontakt med dem, og gjøre det enkelt å kommunisere frem og tilbake.

Dynamicweb som løsning

De valgte å bruke Dynamicweb-plattformen for å lokke Service & Co sin målgruppe: unge mennesker i alderen 18 og oppover som så etter en karriere innenfor turistindustrien.

Når man kommer inn på nettsiden til Service & Co får man mye informasjon på et sted. I tillegg er det en rekke call-to-actions på hovedsiden som lyser opp med fet skrift. Fordi siden er integrert med mange sosiale nettverk har de besøkende mange muligheter for å komme i kontakt med Service & Co. De kan ringe, chatte via Skype, sende e-post eller bestille en ansatt for å komme, og snakke om muligheten og tilbudene som selskapet leverer.

Kundene kan også kommunisere med selskapet på Facebook, Twitter eller YouTube. Siden inneholder mye informasjon om Service & Co som blir presenter på forskjellige måter. Dette inkluderer artikler samt videoer av elever og ansatte som deler sine opplevelser. Nettsiden er designet for å besvare alle spørsmål de besøkende har.

Resultater

Med den nye Dynamicweb-plattformen har Service & Co allerede økt salget sitt, og den nye nettsiden har vært så suksessrik at selskapet nå har ansatt folk kun for håndtering av leads og aktivitetsflyten på nettsiden. Samtidig har Service & Co klart å redusere kostnader på reklamering, fordi sidens suksess klarer å engasjere kunder og derfor kutte ned på salgsprosessen. Den nye nettsiden er i dag selskapets hovedkanal for salg.
Palle Højsholt, Owner of Service & Co.
"Vi valgte Dynamicweb på grunn av løsningens skaleringspotensial og fordi de kunne levere på alle kravene vi hadde. Sammen med Dynamicweb har vi laget en side som klarer å engasjere vår målgruppe, og for oss er kundeengasjement lik salg."
- Palle Højsholt, Owner of Service & Co.
Service&Co
Kunde
Service&Co
Lokasjon
Danmark
Segmentet
CMS, Organization
Nettsted
www.service-co.dk
Partner
Vestjysk Marketing ApS

Lignende tilfeller