S4S

S4S har 15 fysiske butikker rundt hovedstaden på Island, og 3 netthandelsbutikker som kjører på en enkelt løsning fra Dynamicweb. E-handel gir nå islendinger, så vel som andre, tilgang til et bredt spekter av utendørs utstyr og tilbehør, Nike-produkter og ulike produkter relatert til friluftsliv, uansett bosted, året rundt.

Utfordring

E-handelsbutikkene www.skor.is, www.air.is og www.ellingsen.is er noen av de største nettbutikkene på Island, hvor du kan handle for hele familien når det passer deg.

Målet var å tilby et mangfoldig produktutvalg i et enkelt og brukervennlig digitalt forretningsmiljø. S4S startet med sin digitale virksomhet i 2012 og oppdaterte systemene i 2017, og flyttet sin netthandel til Dynamicweb med et ekstra fokus på markedsføringsløsninger.

Kundene deres, uansett beliggenhet, bør kunne spare tid og krefter ved å handle på nettet. Produktene du kjøper over internett kan sendes til døren din, med forsikring om at varene blir levert trygt og raskt. Kunder har et returalternativ innen 14 dager hvor de kan få full refusjon eller bytte for andre produkter ved å gå til deres fysiske butikker.

Dynamicweb som løsning

Nettbutikkene er designet for å være brukervennlige når du navigerer gjennom produktlistene. Kunder har et stort utvalg av filtre tilgjengelig for å hjelpe dem med å finne ønsket produkt, for eksempel farge og størrelse, varianter, merke, stoff og kjønnsspesifikke.

Kundene deres blir presentert med forskjellige salgslister når de navigerer gjennom nettbutikkene, og produktene kan kobles mellom de tre butikkene for kryssalg.

Produktdetaljvisningen gir kunden en liste over butikker der hver variant av produktet er tilgjengelig, hvis han trenger å gå dit for ytterligere hjelp. Produkter, priser og lager synkroniseres daglig fra NAV og priser og lagerverdier holdes oppdatert via live-forespørsler under sideforespørsler. Integrasjonen er basert på Dynamicwebs integrasjonsrammeverk v1, endret av Advania for å oppfylle kundens krav.

Ved utsjekking kan registrerte og påloggede kunder lagre betalingsinformasjonen sin for å gjøre fremtidige kjøp mer effektivt og raske. Disse kundene kan også legge til produkter fra hvilken som helst av de tre nettbutikkene i ønskelister og motta målrettet markedsførings-e-poster fra S4S.

Resultater

S4S har nå drevet sine netthandelsbutikker med suksess i 8 år med en viktig oppdatering når de oppdaterte nettsystemet sitt til Dynamicweb All-in-One. De revurderer jevnlig webdesign og arbeidsprosesser for å bedre betjene kundene sine. Fokuset de siste årene har vært på registrerte og påloggede brukere, for å gi dem en mer personlig handleopplevelse.
S4S
Kunde
S4S
Besøksadresse
Island
Segmentet
B2C, Retail, Dynamics NAV
Nettsted
www.skor.s4s.is
Partner
Advania

Lignende tilfeller