RMIG

RMIG er det største perforeringsselskapet i verden og har over et århundres erfaring innenfor bransjen. Selskapet er opptatt av å gi kundene produkter av kvalitet og en god kundeservice, noe som gjør RMIG det beste valget for dine perforeringskrav.

Utfordring

RMIG trengte å forbedre sin nettbutikk, slik at den kunne redusere kompleksiteten som kommer ved å få internasjonale bestillinger og logistikken rundt standardiserte produkter. Viktigst av alt ville en slik forbedring gjøre det mulig for RMIG sine konsulenter å bruke mer tid på kunde- og partnerforhold. I tillegg ville denne forbedringen gjøre at RMIG endelig kom seg inn på nettbutikk-markedet, noe som ville øke fortjenesten til selskapet.

Dynamicweb som løsning

Den nye Dynamicweb-nettbutikken gir RMIG sine partnere et effektivt verktøy som forenkler den interne bestillingsprosessen og distribusjonen av produktene. Nettbutikken vil også øke effektiviteten rundt logistikken, da RMIG sine partnere enkelt kan få tilgang til hele produktkatalogen for å finne og bestille produktene de trenger.

Hele løsningen er responsiv, det vil si at design og innhold automatisk tilpasses mobiltelefoner, nettbrett og andre enheter. Denne egenskaper gjør at partnere kan få tilgang til produktkatalogen mens de er ute på arbeid.

Resultater

Den omfattende digitale løsningen har blitt lansert med stor suksess på det tyske markedet. RMIG planlegger å bruke denne erfaringen som en integrert del av deres fremtidige globale implementering av den online strategien innen et ellers spesialisert området.
RMIG
Kunde
RMIG
Lokasjon
Tyskland
Segmentet
B2B, CMS, Manufacturing
Nettsted
www.rmig.com
Partner
AKQA

Lignende tilfeller