Utfordring
Når apparater blir ødelagt, er det mange kunder som desperat ser etter reservedeler med rask leveringstid. Dette gjelder også for fagfolkene som skal fikse de ødelagte maskinene.
Reparts tidligere løsning var ikke optimalisert for mobile enheter – noe som hindret kunder fra å bruke den gamle nettsiden ordentlig for å finne de delene som var nødvendig. For å ikke miste flere salg bestemte Repart seg for å investere i en ny digital løsning.
Reparts tidligere løsning var ikke optimalisert for mobile enheter – noe som hindret kunder fra å bruke den gamle nettsiden ordentlig for å finne de delene som var nødvendig. For å ikke miste flere salg bestemte Repart seg for å investere i en ny digital løsning.
Dynamicweb som løsning
Den nye B2C nettbutikken er bygget på Dynamicweb, og har data -og produktinformasjon importert fra Microsoft Dynamics C5, et produktsystem brukt for å bedre fremme produkter i Google. Den inneholder en 3-klikk produktfinner, enkel utsjekking med brukeinnlogging, MobilePay som betalingsmulighet og en oversikt over lokale hentesteder. Løsningen har gjort at Repart nå kan gi deres kunder en god og brukervennlig opplevelse som blir støttet av god kundeservice.
Den nye nettbutikken gir også kundene muligheten til å søke etter spesifikke varenummer, kompatible reservedeler for deres maskiner og se relaterte produkter. Ved å kombinere dette kan kundene nå velge den enkleste og raskeste måten å finne de riktige reservedelene + relaterte produkter blant de over 4.000 varenumrene fra 30 forskjellige merker.
Den nye nettbutikken gir også kundene muligheten til å søke etter spesifikke varenummer, kompatible reservedeler for deres maskiner og se relaterte produkter. Ved å kombinere dette kan kundene nå velge den enkleste og raskeste måten å finne de riktige reservedelene + relaterte produkter blant de over 4.000 varenumrene fra 30 forskjellige merker.
Resultater
Siden lanseringen av den nye løsningen, har Repart opplevd en 25% økning i trafikk fra mobile enheter. Dette er en høy forbedring, og løsning har derfor hjulpet Repart og nå en av deres hovedmål med den nye siden. Repart har også økt sitt online salg, og de forventer en enda større økning.
Med den nye løsningen har Repart klart å forbedre sin digitale synlighet. Den organiske trafikken fra Google økte med 21% innen de første seks månedene i 2017 sammenliknet med perioden før.
Til slutt har Repart sin synlighetsscore økt med 3% (et stort gap hos Google) på relevante nøkkelord, nos om har generert 10% nye besøkende og 23% flere sidevisninger.
Med den nye løsningen har Repart klart å forbedre sin digitale synlighet. Den organiske trafikken fra Google økte med 21% innen de første seks månedene i 2017 sammenliknet med perioden før.
Til slutt har Repart sin synlighetsscore økt med 3% (et stort gap hos Google) på relevante nøkkelord, nos om har generert 10% nye besøkende og 23% flere sidevisninger.

"Både private- og bedriftskunder drar fordeler av å kunne søke opp reservedeler på mobilen, betale for produktene ved å bruke MobilePay og til slutt hente produktene på et hentested i nærheten. Vår nye nettbutikk gjør det enkelt å bla gjennom mer enn 4.000 reservedeler fra 30 merker, samt få produktene levert innen 1-2 arbeidsdager. I tillegg har vår digitale synlighet blitt veldig forbedret fordi den nye Dynamicweb-løsningen gjør SEO optimalisering så mye enklere og mer effektiv. "
- Katja Thorpstrup Pedersen, CEO, Repart