Râureni

Râureni er et av de eldste og mest elskede hermetiserte frukt- og grønnsakmerkene på det rumenske markedet, med en veldig sterk offline tilstedeværelse på landsbasis.

Utfordring

Etter å ha grunnlagt merkevaren og gjennomgått en omfattende rebranding-prosess, måtte vi introdusere merkevaren for et online publikum.

Dynamicweb som løsning

Vi etablerte et integrert styringssystem for merkevarens digitale tilstedeværelse, basert på to hovedpilarer: teknologi (Dynamicweb-plattformen) og strategi (som uttrykker merkets idé i nettsamfunnet).

Gjennomføring:
o Responsivt nettsteddesign som muliggjør enkel navigering og en komplett merkeopplevelse, uavhengig av skrivebord eller andre omgivelser hvor brukeren får tilgang til Râureni-nettstedet.
o Abonnement på bloggenyheter og nyhetsbrev, som gir mulighet for ytterligere påfølgende periodiske nyhetsbrev til merkevareabonnenter.
o Integrert trafikkanalyse på nettstedet, som tillater visning av besøkendes oppførsel (tid brukt på nettstedet, sider og favorittprodukter, mest leste blogginnlegg, osv.).
o Optimal integrasjon mellom nettstedet og de sosiale nettverkene der merkevaren er aktiv, noe som gir brukeren en konsekvent onlineopplevelse på tvers av flere digitale mediekanaler.

Resultater

Ved hjelp av prototyping, wireframing og senere implementering, kan merket nå tilby både en kompleks merkeopplevelse og lett tilgang til produktinformasjon gjennom det nye responsive nettstedet og integrering av sosiale medier.

o +40% økning i nettstedstrafikk
o +45% (1. halvår 2016 vs 1. halvår 2015) økning i mobiltrafikk (på grunn av grensesnittet for mobiloptimalisering)
o 1,1 færre klikk (for å komme til ønsket informasjon)
o Generelt lettere tilgang til informasjonen brukeren leter etter
Dan Mutu, General Manager, Râureni Company
"We have gone through a tremendous transition period, where we revived the brand, targeting a new niche of consumers, namely the online audience. Râureni needed to touch base and appeal to as many consumers as possible and fulfill their needs, thus the need for the brand’s online communication strategy. This new online platform where the consumers can directly interact with the brand and offer their input is a major step for the future of our brand"
- Dan Mutu, General Manager, Râureni Company
Râureni
Kunde
Râureni
Besøksadresse
Romania
Segmentet
CMS, Marketing, Manufacturing
Nettsted
http://www.raureni.ro/en-us/homepage
Partner
BrandFusion

Lignende tilfeller