Polar Seafood

Polar Seafood er den største privateide fiskebedriften som operer i Grønland, de er en av Skandinavias viktigste leverandører av et bredt spekter sjømatprodukter som passer for prosessorer, grossister, cateringfirmaer og detaljhandelskunder.

Utfordring

Polar Seafood trengte en ny markedsføringsplattform for sine 10 individuelle nettsider. Nettsidene er forskjellige i konsept og språk, men alle trengte oppdatering til ett enkelt system for å minimere den nødvendige mengden manuelle ressurser, som er mulig gjennom Dynamicweb All-In-One-plattform.

Designet måtte fungere like bra på forskjellige nettlesere og måtte oppfylle kravene for brukervennlighet. Produktene måtte vises med direkte tilgang, og en søkebar til oppskrifter skulle legges til på nettsiden.

Tilslutt trengte Polar Seafood en grafisk opprydning av bedriftens identitet, som måtte forene seg for sitt markedsspråk og sentralisert fra hovedkontor i DK.

Dynamicweb som løsning

• Rene, raske og skarpe Razor-maler med sertifisert SASS (CSHTML og SCSS);
• Maler som samsvarer på tvers av siden;
• Identitetsfargesystemet er definert som elementvalg for front- og bakgrunnsfarger;
• Elementer (bare) brukes til nettsteder, sider og avsnitt;
• En "Standard" innholdsobjekt varierer med funksjon, posisjon, utseende, interaksjon osv .;
• Spesifikt hoved- og sideinnhold er enkelt definert som elementinnstillinger;
• Elementlister brukes til områdene Produkter og oppskrifter med en smart søkefunksjon;
• Galleri-modulen brukes til å levere Global Press med høyoppløselige bilder;
• Mapper Bildeforstørrelses-funksjon brukes til å lette vedlikeholdet for webmastere;
• Ved hjelp av elementikoner/miniatyrer er det enkelt å forstå forskjellen fra sin side og webmastere.

Resultater

Polar Seafood og Dynamicweb-partner Norriq utviklet en sterk, rask og effektiv løsning som gir markedsføringsteamet en intuitiv backend for innholdsredigering, samt verktøyene som trengs for full fleksibilitet innen innhold i et sett med regler for å bevare sin identitet over hele verden. Alle produktene er oppført med enkel tilgang til dataark og beslektede oppskrifter, og den visuelle identiteten er nøye definert i utvalgte farger og bedriftsskriften er implementert.

Det ferdige designet er visuelt tiltalende med et nytt friskt utseende som gjør at selskapet skiller seg ut fra sine konkurrenter. I alt 30 logovarianter ble også redesignet i prosessen, samt bedriftens farger som ble omdefinert både online og offline.

Lotte Bill, Head of Marketing
"Vårt nye nettsted er fleksibelt, lett å jobbe med og oppfyller alle kravene vi måtte ha på et nytt nettsted."
- Lotte Bill, Head of Marketing
Polar Seafood
Kunde
Polar Seafood
Lokasjon
Greenland
Segmentet
CMS, Marketing, Distribution
Nettsted
www.polarseafood.dk
Partner
NORRIQ A/S

Lignende tilfeller