Plastmo

Plastmo leverer produkter for vannhåndtering og utemiljø til norske byggevare forhandlere. Plastmo ble grunnlagt i Danmark i 1958, og Plastmo i Norge ble etablert i 1969.

Utfordring

Plastmo trengte en oppgradering av deres digitale tilstedeværelse, for å redusere de manuelle arbeidstimene. Tidligere hadde bestillinger blitt håndtert manuelt, enten via e-post, faks eller telefon. Det var derfor viktig å kunne ha en digital plattform hvor hver forhandler selv kunne logge inn og bestille. I tillegg ønsket Plastmo og gi informasjon om sine produkter direkte til forbrukeren, og ønsket derfor en CMS-modul for et lekkert design, og enkel håndtering av innhold.

Dynamicweb som løsning

Den nye løsningen til Plastmo er bygget på Dynamicweb sin All-in-One plattform, med en B2B kundeportal og en CMS-modul. Kundeportalen integreres direkte mot deres ERP-system, slik at når en forhandler er innlogget kan de se kundespesifikke priser og rabatter, live lagerstatus, samt muligheten til å gjenbestille tidligere ordre.

CMS-modulen fra Dynamicweb gjør det enklere for Plastmo å kommunisere direkte med forbrukeren, da de enkelt og raskt kan oppdatere sine sider med ny informasjon om selskapet eller produktet. Det er også en innebygd "finn din nærmeste forhandler"-funksjon som lar kunden selv finne hvor de nærmest kan få tak i produkter fra Plastmo.

Resultater

Den nye løsningen til Plastmo er moderne og enkel å håndtere. Plastmo sparer i dag mengder av manuelle arbeidstimer på å legge inn bestillinger med riktig pris, kundenummer og leveringsadresse. Dette blir nå gjort automatisk, som gir Plastmo mer tid til å fokusere på å levere produkter av god kvalitet til sine kunder.
Plastmo
Kunde
Plastmo
Besøksadresse
Norway
Segmentet
B2B, CMS, Wholesale
Nettsted
www.plastmo.no
Partner
Ennovate

Lignende tilfeller