Pillivuyt

I løpet av de siste 200 årene har Pillivuyt designet fransk porselen av høy kvalitet for mesterkokker, gourmet elskere og alle andre som setter pris på kvalitet når de lager mat.

Utfordring

Til tross for tradisjoner har Pillivuyt alltid tilpasset seg etter trender og behov i markedet. Dette resulterte i at det 200 år gamle selskapet ble digitalisert i 2015.

Spørsmålet som stilles er hvordan et så gammelt selskap skal klare å tiltrekke nye kunder. Selv om mange dansker allerede eier produkter fra Pillivuyt, hadde de et ønske om å utvide til andre land og øke merkebevisstheten ved å digitalisere seg.

Selskapet hadde høye forventninger til deres fremtidige løsning og hadde et krav om at kvaliteten Pillivuyt leverer også skulle vises på nettsidene for å bevare den gode merkeopplevelsen for kundene.

Dynamicweb som løsning

For å lage en ny og vellykket digital plattform for Pillivuyt valgte Dynamicweb sin partner DIS/PLAY å lage en nettbutikk som er basert på Dynamicweb sin All-in-One plattform. Resultatet har blitt en klassisk nettbutikk som klarer å håndtere produkter, produktgrupper og produktinformasjon. Nøkkelen til denne løsningen er Dynamicweb sitt PIM-system. Dette gjør at løsningen blir mer fleksibel og redaktørene i selskapet kan enkelt forbedre produkter ved å lage kampanjer, legge til tilbud og salg og endre produktinformasjonen til produktet.

Den nye nettsiden er laget slik at den tilpasses til forskjellige mobile enheter. Pillivuyt kan selv gå inn for å forhåndsvise hvordan en nettside vil se ut på en mobiltelefon, og endre siden deretter. Dette gjør det enklere for bedriften å opprettholde den kvaliteten de ønsker for kundene sine.

Pillivuyt og DIS/PLAY har brukt Dynamicweb sitt integrasjonsrammeverk mot Microsoft NAV. På den måten kan de samle alle produkter, priser og produktinformasjon på et sted. De kan også legge til flere språk til alle produkter og forskjellige valutaer til prisene. Dette gir Pillivuyt et helhetlig system og øker bedriftens ordreflyt. I tillegg blir dataoverføringen gjort automatisk mellom selskapets ERP-system og nettbutikken.

En av egenskapene som har blitt lagt til i den nye løsningen er brukeradministrasjon. Denne funksjonen kan brukes for å segmentere kunder, men også for å håndtere de fysiske butikkenes data, som lagerstatus, lokasjon, åpningstider og likende. I tillegg har løsningen flere markedsføringsverktøy som nyhetsbrev og muligheten til å lage kampanjer.

Resultater

Thuesen Jensen er det skandinaviske merkehuset som har ansvaret for å selge Pillivuyt til nordiske land. De kan tydelig se forbedringer som har blitt generert av den nye digitale løsningen.

En av hovedmålene var å forbedre nettsidens responsive design, og i dag har bounce raten blitt redusert med 25% fra mobile enheter, som helt tydelig indikerer en positiv kundeopplevelse på mobile enheter.

Merkeopplevelsen var et sentralt tema i utviklingsprosessen. En gjennomsnittlig besøkende bruker i dag 15% lenger tid på nettsiden og bounce raten har sunket med 22%. Det betyr at færre kunder forlater siden, og de bruker mer tid på å se gjennom produkter og finne inspirasjon.

Pillivuyt må selge produkter, både på nett og i butikker. Løsningen klarer å legge til rette for kjøpene som blir gjort i forhold til kjøperens lokale forhandler, slik at kunder selv kan dra å hente produktene dersom de ønsker det. For eksempel har de fått en «finn nærmeste butikk» funksjon, og denne siden har blitt en av bedriftens viktigste ressurs.
Michael Knudsen, Head of Marketing, Thuesen Jensen A/S
"Vi hadde mange krav og ønsker rundt vår nye digitale løsning. Først ville vi bli mer synlig for kundene våre for å øke salg. Samtidig ville vi tiltrekke flere kunder til forhandlere som har Pillivuyt i deres sortiment. Viktigst av alt skulle vi klare å måle denne trafikken. Vi mener at DIS/PLAY har hjulpet oss med å nå våre mål, og vi ser allerede nå forbedringer og fordeler ved dette. "
- Michael Knudsen, Head of Marketing, Thuesen Jensen A/S
Pillivuyt
Kunde
Pillivuyt
Lokasjon
Danmark
Segmentet
B2C, CMS, Marketing, Retail, Dynamics NAV
Nettsted
www.pillivuyt.no/
Partner
AKQA

Lignende tilfeller