Utfordring
Pillen Group ønsket en ny nettbasert plattform som kunne støtte deres internasjonale utvidelse.
Første kriteriet var at plattformen skulle gjøre det enkelt for selskapet å lage og vedlikeholde sider med forskjellige språk. I tillegg skulle siden tiltrekke seg internasjonale kunder til alle enheter, merker, tjenester og produkter som Pillen Group tilbyr. Det neste kriteriet var at nettsiden klarte å bruke innkommende trafikk for å identifisere nye B2B leads. Til slutt skulle den nye plattformen være responsiv, slik at den kunne være med på å øke trafikken fra mobile enheter.
Første kriteriet var at plattformen skulle gjøre det enkelt for selskapet å lage og vedlikeholde sider med forskjellige språk. I tillegg skulle siden tiltrekke seg internasjonale kunder til alle enheter, merker, tjenester og produkter som Pillen Group tilbyr. Det neste kriteriet var at nettsiden klarte å bruke innkommende trafikk for å identifisere nye B2B leads. Til slutt skulle den nye plattformen være responsiv, slik at den kunne være med på å øke trafikken fra mobile enheter.
Dynamicweb som løsning
Plattformen har i dag tre forskjellige språk og håndteres av Pillen Groups internasjonale markedsavdeling. Dynamicweb-plattformen gjør det enkelt for ansatte å vedlikeholde, oppdatere og legge til nytt innhold på forskjellige språk. Tiden som spares blir nå brukt til markedskampanjer for å tiltrekke seg nye, internasjonale kunder til nettsiden, som automatisk registrerer nye besøkende ved bruk av Dynamicweb sitt lead-verktøy.
Resultater
Nettsidens trafikk øker stadig og kombinasjonen av de nye språk-versjonene og B2B lead-verktøyet betyr at Pillen Group kan identifisere dobbelt så mange leads som de kunne før, uten å bruke flere ressurser.