Outfit International A/S

Ny nettbutikk vokser med 500%. Outfit International leverer utstyr og klær til jegere og friluftsentusiaster gjennom merkene Härkila og Seeland, begge ledende merker innen jakt og friluftsklær i Europa.

Utfordring

Basert på en ny strategi ble det lagt et solid grunnlag for Outfit Internationals fremtidige utvikling. Denne strategien var å skape vekst i de lokale markedene i Europa, samtidig som den forsøkte å styrke merkevaren. Det ble gjort en analyse på grunnlag av forbrukeratferd. Basert på dette ble kursen satt mot mer effektive nettbutikker.

Gjennom en sterk visuell identitet og et brukervennlig digitalt design, bør de nye nettbutikkene bygge den nødvendige tilliten og troverdigheten til kundene.

Før redesign var det vanskelig for Outfit International å optimalisere den individuelle kundeopplevelsen. Ønsket om å sikre enhetlighet, ved å skape en gjenkjennelig identitet og optimalisere brukeropplevelsen ble forsterket. For Outfit International var utfordringen å skalere veksten i internasjonale markeder, fordi forskjellige markeder har forskjellige behov.

Dynamicweb som løsning

En oppdatert e-handelsplattform fra Dynamicweb dannet rammen for plasseringen av de enkelte markedene. All-in-One-plattformen var det optimale valget for et tilpasset design med en CMS-kontrollert plattform. Løsningen gjorde det lettere å oppfylle kravene for å kombinere et sterkt visuelt merke og en effektiv salgskanal.

Resultater

Ved å skape troverdige opplevelser for nye kunder har løsningen resultert i store fordeler for forbrukeren i de enkelte landene. Fokuset har vært på å optimalisere lokaliseringen, så elementene er ordnet etter hva de lokale forbrukerne forventer av en nettbutikk. For eksempel:

-Vilkår og betingelser
-Betalingsmetoder
-Leveranse
Outfit International A/S
Kunde
Outfit International A/S
Besøksadresse
Danmark
Segmentet
B2C, CMS, Marketing, PIM, Retail, CRM
Nettsted
www.outfitinternational.com
Partner
Smartpage

Lignende tilfeller