Mireille

Modernisering av nettsider- og netthandelsplattformen for et av Belgias største selskaper innen klær og tekstiler. Mireille er et selskap som er mer enn 60 år gammelt, men klarer seg utmerket godt.

Utfordring

Men for å gjøre selskapet klart for neste fase, med fremtidig migrering av deres ERP-system og bruk av moderne forretnings-/IT-verktøy, var det nødvendig med en modernisering av nettside- og netthandelsplattformen. NORRIQ var utfordrende og har bygget en helt ny plattform med en moderne teknisk arkitektur som bruker Dynamicweb, sammen med NORRIQs skreddersydde mal- og integrasjonsmotor, som hovedbyggesteinene i denne plattformen.

En av hovedutfordringene på den nye plattformen var å optimalisere arbeidsflyten til Mireilles kundeordre (og spesielt gjenbestilling) av arbeidstøy i riktige størrelser for mange individuelle ansatte på mange fysiske steder. En skreddersydd løsning ble bygget i kundeportalen til løsningen, og ga kundeadministratoren en enkel (gjen)bestillingsprosess med lite manuelt vedlikehold. Alle historiske data ble migrert fra deres ERP, slik at kundene kunne fortsette å bestille fra sine eksisterende bestillinger og unngå den slitsomme oppgaven å gjenopprette ordrelister.

Dynamicweb som løsning

Dynamicwebs mulighet til å legge til et tenkelig felt i e-handelsmodulen har hatt en betydelig innvirkning på vår evne til å støtte optimaliserte prosesser for både brukere, bestillingsgodkjenningsflyter, kundespesifikke sortiment og produkter. Utvidbarheten til datafelt har også gjort det mulig for oss å utvikle en ytelsesalgoritme som automatisk optimaliserer kundespesifikke sortiment for sine mange kunder, ved å slå sammen alle identiske lister til en enkelt liste. På den måten elimineres alle overflødige data, noe som har resultert i en sterkt forbedret ytelse på nettstedet.

Når vi tar sikte på tilpasset bruk av den nyeste teknologien, setter et nært samarbeid med IT-fagfolk oss i spissen og gjør at vi kan matche kundens forventninger – selv fra de mange kundene som, drevet av ambisjon, insisterer på å være med på å forme fremtiden av netthandel.

Resultater

Mireilles digitale plattform har blitt brakt inn i det nye tiåret, og har fremtidssikret selskapets viktigste salgskanal. Mireilles kunder har nå toppmoderne digitale verktøy for å optimalisere arbeidsflytene sine og bruke ansattedata til å administrere bestillingsprosessen for arbeidstøy gjennom deres Dynamicweb-kundeportal på mange fysiske steder. Disse tjenestene hjelper Mireille med å bygge verdifulle relasjoner med sine kunder, og binder dem til Mireille gjennom gjensidig verdiskaping.

Utviklere kan bygge på den moderne arkitekturen til Dynamicweb, og kan imøtekomme selv de mest ambisiøse kravene til kundene. Slike ambisjoner utfordrer status quo og krever nøye oppmerksomhet på de svært tilpassede og spesialiserte forretningsprosessene som gir dem et forsprang på deres nærmeste konkurranse. Selv om de fleste IT-prosjekter må navigere på et visst kompromiss mellom ambisjoner og budsjett, deles målet om levedyktighet og avkastning av alle bruker-/kundebaserte løsninger. De første skrittene mot dette målet er allerede tatt med den grunnleggende kompatibiliteten mellom Dynamicweb og moderne teknologi. Dynamicweb leverer en plattform som i tilfellet Mireille har forlatt fortiden der den hører hjemme og åpnet en snarvei til en fremtid der det tilpassede IT-landskapet støtter moderne og effektive forretningsprosesser.
Mireille
Kunde
Mireille
Besøksadresse
Belgia
Segmentet
B2B, Retail
Nettsted
www.mireille.be
Partner
NORRIQ A/S

Lignende tilfeller