Lyspunkt

Lyspunkt er et dansk interiørselskap som spesialiserer seg på eksklusive lamper. Lyspunkt er den eneste bedriften som fokuserer kun på kjøpsopplevelse, i et marked som ellers styres av pris.

Utfordring

Lyspunkts største utfordring var å skille seg ut i et konkurransepreget marked hvor pris spiller en stor rolle. Istedenfor ville Lyspunkt gi deres kunder en unik kjøpsopplevelse og tilby et tillitsverdig og intuitivt univers som er spekket med inspirerende innhold og kunnskap fra eksperter. Samtidig skulle både nettbutikken og de fysiske butikkene oppleves som en del av den samme bedriften.

Det store spørsmålet er hvordan Lyspunkt skal klare å opprettholde den samme kvaliteten på sin kundeservice på nett?

For å gjennomføre dette måtte Lyspunkt ha en løsning som inkluderte interiørtips, produktinformasjon, historien bak designeren og en ellers god kjøpsopplevelse – alt i samme løsning.

Samtidig skulle nettbutikken være fullstendig integrert med de fysiske butikkene, slik at kundene ville få en helhetlig opplevelse både fysisk og på nett. Til slutt skulle løsningen gjøre det enkelt å se bilder av produkter og produktinformasjon gjennom en inspirerende plattform som er av lik kvalitet som produktene.

Dynamicweb som løsning

Den nye Dynamicweb B2C nettbutikken er fullt integrert med produktdatabasen i Dynamics AX og det er nå mulig å bla gjennom hele produktkatalogen, inkludert alle variantene.

Integrasjonen med Dynamics AX gjør at alle priser og produktdata blir vist på den nye nettsiden som er basert på Dynamicweb. Den nye nettsiden behandler alle produkter, varianter, filtre og dokumentasjoner.

Nettbutikken fra Dynamicweb håndterer også tilleggsprodukter og tjenester – inkludert sortiment, leveringstilbud og generell betjening. Kunden kan også definere i hvilken butikk de vil hente produktet. Dynamicweb vil automatisk vise hvilke tilleggsprodukter og andre tjenester som er tilgjengelig i den valgte butikken.

Hver av de fysiske butikkene har en i-butikk enhet som kundene kan bruke for å kjøpe produkter på nett. Denne løsningen sikrer automatisk at produktene som blir kjøpt i de spesifikke butikkene blir sporet, slik at kommisjonen blir riktig fordelt.

Denne nye kjøpsflyten har alt som trengs for en fantastisk kundeopplevelse med oppdaterte priser, kuponger, tilbud, handlekurv, bestillingsprosess, leveringsmuligheter og sporing.

I tillegg til nettbutikken har løsningen også Dynamicweb markedsføringsfunksjoner som kan håndtere brukerrettigheter, Heyloyalty-integrasjon, SEO optimalisering, landingssider og blogger.

Løsningen inkluderer også et «Mitt Lyspunkt» kundesenter som er integrert med Dynamics AX, hvor kundene kan spore deres bestillinger, se ordrehistorie og definere sin brukerprofil.

Resultater

Sammen med Dynamicweb sin partner, INET-DESIGN, har Lyspunkt klart å lansere en helhetlig merkeopplevelse på tvers av forskjellige plattformer. Dette har gitt Lyspunkt et unikt konkurransefortrinn.

I lanseringshelgen opplevde Lyspunkt en omgående og suksessrik respons fra kunder angående bestillinger. Viktigst av alt er at nettbutikken fort ble en integrert del av den overordnede forretningsstrategien og har laget synergi mellom de fysiske butikkene og den nettbaserte plattformen. Med alt dette kombinert har merkevaren blitt forbedret og salget har økt. Se videoen under som omhandler Lyspunkt sin løsning.

Se en kort videopresentasjon av Lyspunkt sin løsning fra inetdesign.

Lyspunkt
Kunde
Lyspunkt
Lokasjon
Danmark
Segmentet
B2C, Marketing, Retail, Dynamics AX
Nettsted
www.lyspunkt.dk
Partner
INET-DESIGN ApS

Lignende tilfeller