Louis Poulsen

Louis Poulsen Lys AS spesialiserer seg på produksjon, markedsføring og salg av lys til det private og profesjonelle markedet. Louis Poulsen har en årlig omsetning på omtrent 500 millioner DKK. Underleverandører, distributører og selgere verden over representerer merket. Bedriften anser Skandinavia, Europa, Japan og USA som deres primære markeder.

Utfordring

Louis Poulsen hadde et ønske om å lage et B2C nettbasert univers, noe som henger sammen med selskapets bevissthet på kvalitet og design. Universet skulle inkludere en nettbasert kommunikasjonsplattform for aktiviteter som nettbutikk, øke merkebevissthet og synliggjøre hele B2C katalogen. Muligheten for å kjøpe originale produkter, samt å synliggjøre hele katalogen skulle også være med på å begrense salget av falske produkter.

Dynamicweb som løsning

En ny B2C nettbutikk basert på Dynamicweb Ecommerce ble utviklet og dens primære mål var å tiltrekke B2C kunder som var villig til å kjøpe direkte fra Louis Poulsen. Denne ville betjene både eksisterende og potensielle nye kunder med full tilgang til produkter og tilbehør.

Siden ble designet basert på Louis Poulsens visjon og reflekterer den skandinaviske designtradisjonen – enkelt, stil og funksjonalitet. Kjøpsopplevelsen ble vektlagt mest i den nye plattformen, ettersom at kunder allerede er inspirert og motivert til å kjøpe.

Resultater

Den nye Louis Poulsen butikken har generert en høy konversjonsrate og antall bestillinger sammenlignet med konkurrentene. Dette er i hovedsak på grunn av interaksjonen mellom merkets nye plattform og den gode kjøpsopplevelsen til kundene. Nettbutikken gjør det mulig for kundene å gjenkjenne det tradisjonelle designet fra Skandinavia samtidig som de blir veiledet gjennom en effektiv kjøpsprosess.

Etter at den nye nettbutikken har blitt implementert har Louis Poulsen fått en ROI på under fire måneder og doblet sitt salg på nettet det andre og tredje året. De har også fått topp rangering på Google, gode konverteringer og en lav prosent av besøkende som forsvinner fra nettsiden fort.
Louis Poulsen
Kunde
Louis Poulsen
Lokasjon
Danmark
Segmentet
B2C, Marketing, Retail
Nettsted
www.louispoulsen.com/nb-no/private
Partner
E-Handelsbureauet Wølund & Wraae

Lignende tilfeller