Lauridsen

Tre forskjellige nettbutikker, to separate PIM-lagre og tre språk - alle innenfor samme webløsning.

Utfordring

I 2018 lagde Lauridsen en ny strategi med mål. De ønsket å øke inntektene, øke kundetilfredsheten og øke medarbeidertilfredsheten.

På den tiden hadde de en utdatert webløsning med en tidkrevende arbeidsflyt rundt produktdata. I tillegg ønsket de å utvide virksomheten til det polske markedet, der de allerede hadde bygget sitt eget produksjonsselskap kalt Lauridsen Solutions.

Så de bestemte seg for å lete etter en ny webløsning som gjør at de kan skalere virksomheten sin og gi bedre kundeopplevelser.


Dynamicweb som løsning

Lauridsen har nå en enkelt Dynamicweb-løsning, utviklet av vår partner No Zebra, med tre forskjellige nettbutikker, to forskjellige PIM-lagre og tre språk - alle innenfor samme løsning.

Med det nye PIM-systemet håndteres alle produktdata i et enkelt, effektivt system, noe som har gjort det enkelt å håndtere 5.000 produktnummer. En annen PIM-fordel er at time-to-market er rask, og Lauridsen kan nå lage, oppdatere og oversette produktdata med bare noen få klikk. Tiden fra produktidé til produktlansering er kort - både i Danmark og i Polen.

Det er nå en tett integrasjon mellom deres ERP-system og deres nettløsning. De tre nettbutikkene har nå også en påloggingsfunksjon som viser kundene individuelle priser basert på data fra Lauridsens ERP-system, Visma Business.

Alle tre nettbutikkene er i et responsiv design, noe som var viktig for kundeopplevelsen. Lauridsen har mange forskjellige målgrupper, og for installatører er det viktig at de kan finne dokumentasjonen og veiledningen de trenger, selv når de står i en brønn med smarttelefonen.

Resultater

Takket være PIM -systemet og ERP-integrasjon bruker Lauridsen nå mindre tid på manuelle dataprosesser og mer tid på å skape verdi for virksomheten. Nettstedstrafikken har økt på alle tre nettbutikkene, særlig en med mer enn 300% på www.lrt.dk.

Når det gjelder de tre målene: Siden mange arbeidsflyter har blitt automatisert og forbedret, ser Lauridsen en økt medarbeidertilfredshet. De får positive tilbakemeldinger fra kundene sine, og inntektene har økt på tvers av organisasjonen.

Du kan se de tre nettbutikkene her:
www.lhi.dk
www.lrt.dk
www.lhisolutions.com
Daniel Blicher Lauridsen, Marketing Project Manager, Lauridsen
"We now have a single solution with two PIM warehouses and three webshops. Every system talks together, and it's very important to me that I only have to control all the different companies in one place."
- Daniel Blicher Lauridsen, Marketing Project Manager, Lauridsen
Lauridsen
Kunde
Lauridsen
Besøksadresse
Danmark
Segmentet
B2C, CMS, PIM, Distribution, Visma
Nettsted
http://lhi.dk/
Partner
No Zebra ApS

Lignende tilfeller