KWPN

KWPN (Studbook of the Royal Dutch Sport House) er en nederlandsk organisasjon som spesialiserer seg på oppdrett av hopper, dressurhester, selehester og Gelder hester. Med 22.000 medlemmer og ca 10.000 føll hvert år, er KWPN en av verdens største sportshest samling.

Utfordring

I mange år har KWPN lansert flere nettsider, alle med hver sin spesifikke del av medlemsservice (for eksempel nyheter, databaser, markedsplass, TV, medlemsportal, osv). Dette har resultert i fragmentert innhold over mange CMS og flere forskjellige redaktører. Å vedlikeholde, dele og oppdatere disse sidene var derfor lite kostnadseffektivt og veldig tidkrevende.

I tillegg var det en utfordring å vedlikeholde bedriftens identitet. Med en ny plattform var målet til KWPN å optimalisere betjeningen av medlemmene ved å tilby enkel navigasjon og effektiv funksjonalitet.

Dynamicweb som løsning

Takket være betydelige flere muligheter innenfor området (medlem) service og markedsføring har KWPN nå fått en robust plattform som er fremtidsrettet.

Funksjonaliteten, den enkle navigeringen og organiseringen av nettsider er nå veldig forbedret. Det har blitt ryddet opp i informasjonsstrukturen og skjemaløsningen er blitt mer brukervennlig. Den nye plattformen kan nå også enkelt bli brukt fra en telefon eller nettbrett. En viktig forbedring er at KWPN medlemmene nå kun trenger å logge inn en gang for å gjøre de endringer de måtte ønske; fra registrering av et føll til å legge hesten til salg på markedsplassen til KWPN.

Brukervennlig, integrert database og medlemssystem
Hingstdatabasen, inkludert søk for avl, har blitt en del av den helt nye KWPN Horse databasen. Når man søker opp en hest trenger man nå kun å legge inn noen spesifikke søkeord. Sortering og filtrering av resultater gjør det veldig enkelt å bruke databasen. Ikke-medlemmer kan nå også se grunnleggende informasjon om hver hest, men for å se fullstendig oversikt må man logge inn.

For å gjøre dette mulig har vi integrert KWPN sitt ERP-system med Dynamicweb (toveis) for grunnleggende medlemsprofiler, hester, eventer og andre spesifikke medlemsservicer (f.eks. selge en hest, registrere et føll, osv).

Personlig innhold og e-post markedsføring
KWPN ønsket å være mer relevant for sine medlemmer og besøkende. De ville samle informasjon om deres behov og interesser som de kunne bruke både i innholdet på nettsiden og e-post markedsføring. Ved å bruke en slik personalisering vil innhold vises og gjemmes på nettsiden for den spesifikke brukeren. Gjennom smart search har markedsavdelingen til KWPN muligheten til å segmentere spesifikke medlemmer som en målgruppe for en eller flere automatiske e-post kampanjer.

Resultater

Den nye KWPN online plattformen har allerede resultert i en økning i nye medlemmer, kundetilfredshet og flere online salg.

Ved å integrere KWPN sitt ERP system inn i Dynamicweb sin All-in-One plattform er det nå enklere å vedlikeholde og oppdatere innholdet på nettsiden.
KWPN
Kunde
KWPN
Lokasjon
Nederland
Segmentet
CMS, Marketing, Organization
Nettsted
www.kwpn.org/
Partner
Innovadis B.V.

Lignende tilfeller