Utfordring
KRM ønsket en ny nettbutikk som kunne gjøre det enklere og mindre tidkrevende for deres kunder å bla gjennom en hel produktkatalog for å bestille skreddersydde ordre uten noe manuelt arbeid.
KRM brukte allerede Dynamics AX, men ønsket å optimalisere ordreflyten ved å eksponere deres bedrift på en brukervennlig og tilgjengelig måte. For å gjøre dette måtte den nye løsningen integreres med Dynamics AX for produkter, varianter, sortiment, ordre og kundespesifikke priser.
KRM brukte allerede Dynamics AX, men ønsket å optimalisere ordreflyten ved å eksponere deres bedrift på en brukervennlig og tilgjengelig måte. For å gjøre dette måtte den nye løsningen integreres med Dynamics AX for produkter, varianter, sortiment, ordre og kundespesifikke priser.
Dynamicweb som løsning
For å lage denne løsningen slo KRM seg sammen med Dynamicweb for å lage en B2B portal med AX integrasjon som kunne støtte butikkene på en brukervennlig måte med flere søkerfiltre, kundetilpasset sortiment, tilgang til tidligere ordre og muligheten til å lage lister med favoritt-produkter.
Den nye nettbutikken er bygget på Dynamicweb sin All-In-One plattform og er integrert med KRM sin produktdatabase i Dynamics AX. Nå kan all produktinformasjon bli håndtert på et sted og kan publiseres på tvers av sortiment for forskjellige butikker, avhengig av lokasjon og sesong.
Denne løsningen gjør det mulig for butikker å søke opp flere produktspekter, med mer enn 4.000 unike produkter på tvers av størrelser og sortiment. Dette gjør at KRM nå har full kontroll for butikkenes lagerstyring, etterfylling og retur av varer.
Den nye nettbutikken er bygget på Dynamicweb sin All-In-One plattform og er integrert med KRM sin produktdatabase i Dynamics AX. Nå kan all produktinformasjon bli håndtert på et sted og kan publiseres på tvers av sortiment for forskjellige butikker, avhengig av lokasjon og sesong.
Denne løsningen gjør det mulig for butikker å søke opp flere produktspekter, med mer enn 4.000 unike produkter på tvers av størrelser og sortiment. Dette gjør at KRM nå har full kontroll for butikkenes lagerstyring, etterfylling og retur av varer.
Resultater
Den nye B2B portalen samler 305 forskjellige butikker, 610 brukere, omtrent 4.000 forskjellige produkter og 29 forskjellige sortimenter. Plattformen gjør at butikkene selv får full kontroll på sine ordrer og har en selvbetjeningsservice – inkludert kundespesifikke priser, favorittprodukter, bestille samme ordre på nytt, se tidligere bestillinger og fakturaer.
Med de nye tilgangene kan butikkene nå skreddersy sine ordrer ved å kombinere spesifikke produkter, størrelser og varianter – alt i en ny og optimalisert ordreflyt som sparer mye tid og ressurser.
Med de nye tilgangene kan butikkene nå skreddersy sine ordrer ved å kombinere spesifikke produkter, størrelser og varianter – alt i en ny og optimalisert ordreflyt som sparer mye tid og ressurser.