Utfordring
Kraemer Maritime opererer i en bransje hvor kundene ofte er offshore, enten på fiskeflåter eller andre skip, med dårlig internett-tilgang. I tillegg var den tidligere løsningen deres lite brukervennlig, med et umoderne design og få integrasjoner. Dette resulterte i at det var ressurskrevende for selskapet å gjøre endringer i nettbutikken.
I tillegg til lite brukervennlighet er dette også en bransje hvor folk ikke er vant til å bestille via internett. Det har i alle år blitt gjort bestillinger via e-post, telefon eller faks.
I tillegg til lite brukervennlighet er dette også en bransje hvor folk ikke er vant til å bestille via internett. Det har i alle år blitt gjort bestillinger via e-post, telefon eller faks.
Dynamicweb som løsning
Vår Business Partner, Degree, har laget den nye løsningen til Kraemer Maritime. Løsningen er bygget på Dynamicweb sin all-in-one plattform, med en B2B kundeportal og et innebygd PIM-system. Denne løsningen er mye mer brukervennlig, både for Kraemer Maritime, og for deres kunder. Det er nå enklere å navigere seg gjennom produktene, og Kraemer har nå full kontroll og oversikt over alle sine produkter i PIM-systemet sitt. Med live-integrasjon til deres Dynamics NAV kan også kundene få se kundespesifikke priser og live lagerstatus på de forskjellige produktene.
Resultater
Den nye løsningen har økt salget og kundetilfredsheten til Kraemer Maritime. Den effektiviserte bestillingsflyten har nå gjort at brukeropplevelsen til Kraemer Maritime er friksjonsfri, noe som også har økt lojaliteten til deres kunder. Med den nye løsningen fremstår Kraemer Maritime nå som en moderne og fremoverlent leverandør som gjør det enklere for sine kunder å bestille produkter.