Kjær & Sommerfeldt

Kjær & Sommerfeldt er Royal Court er Københavns eldste vinforhandler og har solgt vin siden 1975.

Utfordring

Kjær & Sommerfeldt hadde allerede en svært vellykket implementering av PIM, så det var et enkelt valg å velge Dynamicweb som sin nye digitale e-handelsplattform, da den integrer sømløs med Perfion.

Noe annet som hadde stor betydning for Kjær & Sommerfeldt var markedsføringsverktøyene Dynamicweb tilbyr, det var akkurat de verktøyene de trengte for å øke kundelojalitet og tilpasse kommunikasjonen til de forskjellige kundegruppene. De ville styrke sin onlinemarkedsføring ved hjelp av segmentert og personlig dialog gjennom Dynamicweb sin automatiserte email-løsning.

Dynamicweb som løsning

Den nye e-handelsløsningen og det grafiske designet, fokuserer på nettopp det å forbedre brukeropplevelsen. Nettsiden har fått enklere navigering som gjør det lettere å finne de produktene man ønsker ved hjelp av effektive søkefunksjoner og avansert filtrering. Nettsiden har også fått nytt system for «kjøp» og «kasse», som gir kunden bedre flyt når de skal fullføre kjøpene sine.

Den nye B2C-e-handelsløsningen er bygget på Dynamicweb All-in-One-plattformen og har integrering til Perfion PIM og Microsoft Dynamics NAV. Hovedfokuset har vært å optimalisere ytelsen og strukturere den visuelle informasjonen, for å sikre best mulig brukeropplevelse.

Løsningen er responsiv på alle flater og kan levere den samme flyten på forskjellige plattformer, både datamaskiner, smarttelefoner og nettbrett. Den nye oppdateringen på designet har vært et viktig skritt for å øke salget og kunne nå nye kunder.

Resultater

Ytelse:
Salget har økt med hele 400% etter lanseringen i mars 2017. Antall kjøp har økt med 500%. De har fått filterbaserte visninger etter typer, land, distrikter, områder, druer, pris, smak, karakter, produsent, kamp og årgang. Mulighet for bruk av gavekort og rabattkoder, samt en aktivitetskalender med kjøpsfunksjon. Eksklusive presentasjoner av nye vinprodusenter og sømløs integrasjon til Dynamics NAV og Perfion PIM.

Integrasjon:
All produktdata håndteres i Perfion og kan hente produktdata fra lignende produktgrupper – eksempel nye årganger, noe som forenkler arbeidsprosessene. Dette eliminerer manuell håndtering av data og potensielle feil. Kjær & Sommerfeldt mottar bestillinger i sanntid og får raskt beskjed om behandling og kort leveringstid. Oppdaterer priser og rabatter fra Dynamics NAV og beregner automatisk prisforespørsler.

Kjær & Sommerfeldt
Kunde
Kjær & Sommerfeldt
Lokasjon
Denmark
Segmentet
B2C, PIM, Retail, Dynamics NAV
Nettsted
www.kjaersommerfeldt.dk/
Partner
Smartpage

Lignende tilfeller