Juul's Vin og Spiritus

Juul’s Vin og Spiritus ble grunnlagt i 1926. Siden den gang har de skalert sin lille lokale virksomhet til et respektert, tradisjonelt, men moderne og landsdekkende vindistributør. Juul’s Vin og Spiritus er en B2B-virksomhet som leverer vin og brennevin til selskaper, hoteller, barer og restauranter. De selger ogs til privatkunder.

Utfordring

Først og fremst ønsket de en oversikt over produktdataene sine. Før hadde Juuls Vin og Spiritus separate B2B- og B2C-nettbutikker, noe som resulterte i noen tidkrevende utfordringer:
o De brukte mye tid på vedlikehold av dataene sine
o De brukte mange manuelle ressurser for å holde oversikt over produkter
o De brukte mye tid på å levere data manuelt til sine partnere


Derfor trengte Juul’s Vin og Spiritus en integrert e-handelsløsning der de kunne kombinere sine B2B- og B2C-nettbutikker, samt effektivisere prosessene for vedlikehold og berikelse av produktdata. Samtidig krevde det et brukervennlig nettsted som skulle presentere sine produkter og tjenester for både B2B- og B2C-kunder.

Dynamicweb som løsning

I samarbeid med partneren Co3 implementerte Juul’s Vin og Spiritus en ny Dynamicweb All-in-One-løsning som forener deres B2B og B2C netthandel i en nettbutikk. Med integrering til Dynamics NAV og Dynamicweb PIM har de nå en fullt integrert webshop, som erstatter mange manuelle arbeidsflyter med automatiserte arbeidsflyter.

Juul’s Vin og Spiritus bruker PIM til å strukturere, berike og overføre produktdata, mens integrasjonen med Dynamics NAV gjør det mulig å vise individuelle priser til den enkelte kunden. Den nye kombinerte nettbutikken tilbyr enkel navigering for både B2B- og B2C -brukere, og tilpasser innholdet automatisk.

Denne løsningen er en del av en ny strategisk tilnærming til digitalisering av salget hos Juul’s Vin og Spiritus. Co3 og Juul’s Vin og Spiritus har i fellesskap formulert en digital strategi over flere faser. Etableringen av Dynamicweb PIM er det første trinnet og skaper grunnlaget for de andre initiativene.

Resultater

Juul’s Vin og Spiritus forventer å få en bedre oversikt over produktdataene sine og vil spare tid på vedlikehold og berikelse av dataene sine. Den nye løsningen gir en enkel hverdag der de har alt kombinert i en plattform.

Den digitale strategien gir Juul’s Vin og Spiritus et veikart for videre digitalisering av salget. Integrasjonen med Dynamicweb PIM og Dynamics NAV vil generelt sikre håndterbare produktseksjoner for kundene, mens de i Juul’s Vin og Spiritus opplever en betydelig optimalisering i de daglige arbeidsflytene med besparelser av verdifulle ressurser, som i stedet kan tildeles og utnyttes andre steder i selskapet.

I tillegg er den digitale brukeropplevelsen blitt forbedret, ettersom det blir enda lettere for både nye og eksisterende B2B- og B2C-kunder å skaffe informasjon om produkter, priser osv. Den forbedrede B2B-butikken vil spare ressurser som kan reinvesteres i utviklingen av salg til både eksisterende og nye kunder.
Juul's Vin og Spiritus A/S
Kunde
Juul's Vin og Spiritus A/S
Besøksadresse
Danmark
Segmentet
B2C, B2B, PIM, Distribution, Dynamics NAV
Nettsted
www.juuls.dk
Partner
Co3 A/S

Lignende tilfeller