Utfordring
I april 2014 ble Jaarbeurs slått sammen med tre andre bedrifter. Som et resultat måtte derfor Jaarbeurs lage en sammenhengende B2B nettbutikk for å betjene alle sine nye kunder i en enkel plattform.
Den nye nettbutikken skulle tilby en brukervennlig og intuitiv navigasjon og enkel tilgang for å lage og bestille unike stands til spesifikke eventer.
Den nye nettbutikken skulle tilby en brukervennlig og intuitiv navigasjon og enkel tilgang for å lage og bestille unike stands til spesifikke eventer.
Dynamicweb som løsning
Jaarbeurs og Dynamicweb sin partner, Innovadis, har laget en ny nettbutikk basert på Dynamicweb sin All-In-One plattform med skreddersydd integrasjon mot OIL, bedriftens PIM og bestillingssystem.
Jaarbeurs har samlet alle deres digitale forretningsprosesser i den nye Dynamicweb løsningen, som gjør at selskapet kan automatisk skape omtrent 60 utstillingssider og -shops i året. Integrasjonen mellom PIM og nettbutikken deres gjør at Jaarbeurs kan spare verdifull tid og penger ved å gjenbruke produktinformasjon.
Både Jaarbeurs og deres kunder drar nytte av denne plattformen, da den automatiserer prosesser. Den gjør at Jaarbeurs kan redusere de manuelle ressursene som trengs for å lage nye utstillingssider, og kundene drar nytte av oppsettet, da produksjon og bestillingsprosessen blir enklere og mer effektiv.
Jaarbeurs har samlet alle deres digitale forretningsprosesser i den nye Dynamicweb løsningen, som gjør at selskapet kan automatisk skape omtrent 60 utstillingssider og -shops i året. Integrasjonen mellom PIM og nettbutikken deres gjør at Jaarbeurs kan spare verdifull tid og penger ved å gjenbruke produktinformasjon.
Både Jaarbeurs og deres kunder drar nytte av denne plattformen, da den automatiserer prosesser. Den gjør at Jaarbeurs kan redusere de manuelle ressursene som trengs for å lage nye utstillingssider, og kundene drar nytte av oppsettet, da produksjon og bestillingsprosessen blir enklere og mer effektiv.
Resultater
Den nye Dynamicweb nettbutikken er løsningen som gjør det mulig for Jaarbeurs å tilby best mulig service for deres kunder. Selskapet kan lage shops med bare et klikk og kan enkelt tilpasse innholdet for hver shop og hver utstilling. Å kombinere alt dette, samt en flerspråkelig løsningen har flere fordeler:
- Øker kundetilfredshet;
- Færre ansatte trengs for å gjøre samme jobben;
- Færre tekniske problemer, fordi alt fungerer sammen i en butikk, istedenfor fire;
- Flere salg, fordi det har aldri vært enklere å lage egne stands for messer