International School Twente (IST)

International School Twente (IST) er en internasjonal skole med små, men sammensveiset samfunn, som består av nesten 200 studenter fra hele verden. De streber etter å være en fremoverlent og innovativ skole som oppfordrer studenter til å utvikle en kjærlighet for å lære, ved å fasiliteter aktiviteter både i og utenfor klasserommet.

Utfordring

IST trengte et nytt nettsted som ikke bare måtte være visuelt tiltalende, det måtte også bidra direkte til KPI-ene. Deres primære KPI er en økning på 25% i søknader innen utgangen av neste år.

Siden målgruppen deres består av mennesker fra hele verden, er det viktig å ha et universelt tiltalende nettsted. For å få et godt førsteinntrykk (online) må det være klart hvem IST er og understreke fordelene med internasjonal utdanning.

Dynamicweb som løsning

Ved å benytte de unike funksjonene som Dynamicweb tilbyr, konstruerte Inextenzo (markedsføringspartneren til IST) en løsning ved å lage et Rapido-nettsted som også fungerer som et helautomatisk markedsføringsverktøy. Det opprettes et pent og godt strukturert CMS som er enkelt å administrere for alle involverte.

For å bidra til KPI-er er kjerneverdiene implementert på nettstedet:
• Et lite, men sammensveiset fellesskap
• En internasjonal skole som føles som familie
• Å bringe studenter sammen fra hele verden


For å tiltrekke oss nye besøkende har vi:
• Implementert relevante CTA-er for å bygge smarte grupper for automatisering av markedsføring.
• Økt klikkfrekvens ved å optimalisere markedsføringsautomatiseringsflyten.
• Utnyttet SEO for å etablere bedre online synlighet.
• Engasjert besøkende ved å optimalisere kundereisen, med relevant oppfordring til handlinger og undermenyer gjennom hele nettstedet.


For å øke nettstedets konverteringsfrekvenser integrerte Inextenzo markedsføringsautomatisering og forbedret online synlighet. Dette vil bidra til å tiltrekke seg nye besøkende og gjøre dem om til velinformerte og svært relevante leads.

Resultater

I løpet av sommerferien leter utenlandske foreldre aktivt etter en (ny) skole for barna sine, derfor måtte nettstedet lanseres før ferien. Resultatene så langt er lovende.

Totalt sett en høyere gjennomsnittlig tid på stedet, flere sidevisninger per besøk og en høyere klikkfrekvens. De første søknadene ble mottatt innen to dager etter lanseringen av det nye nettstedet, takket være implementeringen av flere relevante CTA-er.
International School Twente
Kunde
International School Twente
Besøksadresse
Nederland
Segmentet
B2C, CMS, Marketing, Organization
Nettsted
www.istwente.org
Partner
Innovadis B.V.

Lignende tilfeller