INOX

Siden 1978 har Inox solgt stenger, plater, rør og fittings. Produktene leveres både standardiserte og tilpasset til kunder verden over.

Utfordring

INOX kontaktet Dynamicweb sin partner, DIS/PLAY, med et behov om å fornye og forbedre sin digitale plattform. Nettopp for å møte kundenes behov og for å differensiere seg selv fra konkurrentene.

Første prioritering var å implementere en ny identitet og netthandel med selvbetjening som ville gjøre det enklere og mer attraktivt å kjøpe produkter og tjenester på nett. I tillegg skulle den nye portalen redusere antallet manuelle bestillingsprosesser slik at Inox ansatte kunne bruke mer tid på å opprettholde kundeforhold.

Dynamicweb som løsning

Inox og DIS/PLAY ble enige om å bruke Dynamicweb som grunnlag for å lage en ny B2B nettside og -butikk med oppdatert innhold.

Den nye nettbutikken er basert på Dynamicweb sin All-In-One plattform og bruker et standard integrasjonsrammeverk for å være integrert til kundens ERP systemer. Denne løsningen er et godt eksempel på hvordan du kan bruke Dynamicweb uten komplekse koder.

Den nye teknologien krevde dog en ny visuell identitet, så DIS/PLAY bestemte seg for å revitalisere bedriftens identitet på tvers av alle digitale kanaler – inkludert design på nettsiden, logo, e-post signaturer, kampanjer og bilder. Det overordnede målet var å inkludere bedriftens personlighet på alle kanaler.

Resultater

Samarbeidet mellom Inox og DIS/PLAY har resultert i en helt ny nettside og -butikk kombinert med en ny visuell identitet som har blitt implementert på alle digitale kanaler. Med alt dette kan Inox nå forfremme seg selv som et moderne og digitalt selskap som fokuserer på lange kundeforhold.

I dag holder Inox på med merkevarebygging og optimalisering av sine søkemotorresultater. Gjennom Google Analytics ser vi at deres innsats har gitt et stort løft, og Inox har oppnådd en ny digital og konkurransedyktig tilstedeværelse som støtter deres forretningsvisjoner.
Henry Hansen, CEO, INOX
"For å fortsette å være det prefererte valget for våre kunder er det nødvendig for Inox å forstå og tilpasse oss til kundens behov. Ikke bare i dag, men i morgen. Å digitalisere bedriften er nødvendig for å kunne gjøre dette, og vår løsning, som er basert på Dynamicweb, hjelper oss langt på vei i denne prosessen. "
- Henry Hansen, CEO, INOX
INOX
Kunde
INOX
Lokasjon
Danmark
Segmentet
B2B, Manufacturing
Nettsted
www.inox.dk
Partner
AKQA

Lignende tilfeller