Hummel

Hummel er et kjent dansk mote- og sportsmerke med global tilstedeværelse og kontorer i Danmark, Tyskland, Storbritannia og Tyrkia.

Utfordring

For å sikre online vekst i nye og allerede eksisterende markeder besluttet Hummel å søke etter en ny B2B netthandelsløsning.

Hummel var på utkikk etter en ny B2B netthandelsplattform som samkjørte 100% med Hummels nye ERP-plattform, Microsoft Dynamics NAV og Pebblestone Fashion, og reduserte dermed tungt manuelle arbeidsflyter ved vedlikehold og oppdatering av deres omfattende produktnumre, bilder og de mange varenumrene. Samtidig, skal det være enkelt å administrere den store mengden produkter med mange varianter og detaljert produktinformasjon.

Forhandlere bør også kunne se deres svært spesifikke produktserie, prisinformasjon og lager direkte fra ERP-systemet. Den nye netthandelplattformen bør også inkludere en produktkonfigurator, slik at forhandlere kan designe unike sportswear for de lokale idrettslagene.

Dynamicweb som løsning

For å nå Hummels mål har Hummel valgt Dynamicweb-plattformen, både på B2B og B2C, og dermed sikrer synergi ved å inkorporere den samme integreringen mellom ERP og PIM B2B og B2C.

Denne enkle Dynamicweb-plattformsløsningen reduserer risikoen for feil ved å opprettholde to forskjellige nettbaserte plattformer og også sikre en økonomisk fordel.

Dynamics NAV, Pebblestone Fashion-løsningen dekker alle nødvendigheter fra pre-sales til supply chain, dekker; planlegging, design, innkjøp, innkjøp, logistikk, lager og finansiell administrasjon.

Dynamicweb-plattformen sikrer visning av relevante produkter og målrettet innhold gjennom avansert filtrering til de mange ulike kundesegmentene, og sikrer en jevn shoppingopplevelse, selv ved Hummels brede produktsortiment.

På toppen av alt dette har forhandlerne selv sin egen evne til å konfigurere unike og individuelle sportswear, noe som gir sluttbrukere uansett hva de ønsker. Produktkonfiguratoren er basert på 100% standard Dynamicweb.

Resultater

Hummels nye Dynamicweb-løsning har klart å sikre en god avkastning på grunnlag av de mange kostnadsreduksjonene som oppnås i økt effektivitet ved å redusere arbeidsbelastningen ved å opprettholde priser, produktinformasjon i flere systemer.

I tillegg har den elektroniske B2B-plattformen gitt forhandlere et unikt mål for å se leveringstider på midlertidige utsolgte produkter.

Den nye online bestillingsprosessen er optimalisert for å gi forhandlerne en ekstremt rask oversikt over de mange forskjellige varianter og modelltyper gjennom en meget brukervennlig matrise som også viser lagermengde og leveringsdato.
Hummel
Kunde
Hummel
Lokasjon
Denmark
Segmentet
B2B, PIM, Manufacturing, Dynamics NAV
Nettsted
b2b.hummel.dk/
Partner
NORRIQ A/S

Lignende tilfeller