Hounisen

Hounisen har levert høykvalitets utstyr til laboratorier, sykehus, universitet og helse- og omsorgsindustrien i over 40 år. Hounisen gjør det enkelt, fleksibelt og rimelig å kjøpe laboratorie-utstyr.

Utfordring

Hounisen investerte for å oppgradere til en netthandelsplattform som tillot dem å være mer smidige og slik at de kunne utføre forretningsstrategien.

Hounisen har to hovedsegmenter de ønsker å imøtekomme. Det første segmentet består av store sykehus, forskningsinstitusjoner og farmasøytiske selskaper. Det andre segmentet er medisinsk praksis. De to segmentene bruker nettstedet veldig forskjellig. Det første segmentet oppretter bestillinger direkte fra anskaffelsessystemer, det andre segmentet bestiller mindre mengder gjennom nettsidegrensesnittet.

Hounisens forretningsmodell bruker en kompleks prismetode for sitt brede produktspekter. Prisene bestemmes av faktorer som klientkontrakter og rabatter for bestemte kategorier eller produkter. En ny plattform ble dermed valgt for å optimalisere arbeidsflyter ved å integrere med Hounisens ERP- og prisdatabase, som håndterer de mange variablene i prismodellen.

Dynamicweb som løsning

Dynamicweb-løsningen gjør det mulig å håndtere produktvisninger, pakkestørrelser, fraktalternativer, priser og produktserier for hvert kundesegment. I tillegg inkluderer løsningen en optimalisert søkefunksjon, en integrert prismotor og en punch-out integrasjon for innkjøpssystemer.

Dynamicwebs Rapido-rammeverktøy har blitt brukt som en mal for nettbutikken. Det har blitt tilpasset ytterligere av Dynamicweb partner Novicell. Rammeverket tillot tid og ressurser å bli allokert til å utvikle integrasjonen av den komplekse prismotoren og punch-out-løsningen.

Segmentert e-handelsløsning Hounisen har nå en nettbutikk som segmenterer kunder fra deres første oppføring på nettstedet ved hjelp av en enkel og intuitiv velkomst-beskjed som dukker opp. Den besøkende velger mellom medisinsk praksis og laboratorieindustri. Det er opprettet en optimalisert søkefunksjon for hver versjon av nettbutikken. Den viser både produkter og relaterte kategorier i søkeresultatene.

Integrert prismotor Hounisen bruker en prismotor som kan håndtere 10-20 millioner differensierte priser. Prisene er basert på rabattmodeller og kontraktsforhandlede priser. Motoren har blitt integrert med nettstedet for å vise kundespesifikke priser så snart kunden er logget inn. Denne integrasjonen sikrer en optimal kundereise, færre manuelle interaksjoner fra ansatte og presis representasjon av priser.

Integrasjon for innkjøpssystemer Punch-out-integrasjonen ble utviklet for å gjøre det mulig for store kunder å bestille direkte i sine egne innkjøpssystemer med live integrasjon til Hounisens bestillingssystem. Det reduserer kundenes antall klikk og eliminerer flere pålogginger til forskjellige systemer som gjør en bestilling eller ombestiller.

Resultater

Den nye Dynamicweb-løsningen gjør det mulig for to veldig forskjellige kundesegmenter å enkelt bestille og gjenbestille Hounisens utstyr til kundespesifikke priser.

Den intuitive innkjøpsflyten blir godt mottatt av Hounisens kunder etter at de har blitt komfortable med fordelene ved å lage gjenbestillingslister og internalisere nye funksjoner som bestillings- og leveringshistorikk. Både nye og eksisterende kunder er positive til det nye nettstedet, og arbeidet fortsetter å forbedre kundeopplevelsen ytterligere.

Det neste trinnet er å utforske funksjonene i Dynamicweb-kampanjen for kampanjer og personlig e-postmarkedsføring.
Louise Tobberup Madsen
""Hounisen’s main purpose is to solve our customers’ equipment needs and we are experts in delivering tailored solutions that suits the needs of our customers. With our new Dynamicweb solution, we now have the option of offering our products and services directly on Hounisen.com, where the segmented webshops have given us a better tool to communicate directly with our customer segments.""
- Louise Tobberup Madsen
Hounisen
Kunde
Hounisen
Besøksadresse
Danmark
Segmentet
B2B, Distribution
Nettsted
www.hounisen.com

Lignende tilfeller